• miss alm

Det här har jag ätit idag (LCHF)

På kvällen: Hamburgare med fiberhuskbröd. Såser och grönsaker till.

• miss alm

Kaffe på förmiddagen

Lunch: Grönsaker och en ordentlig tonfiskröra

Middag: Ostgratinerad kycklingkorv med tomatsås, blomkålsmos och Baba Ganouj

Mycket mer kolisar och mindre fett än vanligt. Inte kanon...

• miss alm

Kaffe på morgonen

Lunch: Tonfiskröra och grönsaker med pestodressing

Middag: Korvgryta (1% kolisar i korven), broccoli med grönmögelostsås( såååååå gott!!), brysselkål

Lite lite kanske, men helt ok innehåll

• miss alm

Frukost: Fil med linfrön (har ni sett att de har PERFEKT fördelning? 75e-% fett, 25e-% protein) och kanel.

Lunch: Färsbiffar, grönsaker och pestodressing

Middag: Fiskbiffar, tomatsås, grönsaker och ostsås. Mmmmmmm...

Jag tror jag kommer lite högt i kolisar och lite lågt i fett enligt SSS, men jag trivs bäst såhär har jag upptäckt:)

• miss alm

Kaffe och vatten hela dagen!

Lunch: Tonfiskröra, grönsaker och pestodressing

Middag: Nötfärsbiffar med brunsås (egen utan mjöl, givetvis!), blomkålsmos och grekisk sallad. Några lingon till också!

• miss alm
    Tussilagon skrev 2008-09-22 19:00:23 följande:
    frukost: 2 kokta ägg med tonfisk och majonnäsLunch: FläsksvålarMiddag: Kryddstark räkgryta, brocoli
    Hur gör du din räkgryta?
  • miss alm

Hittills:

Brunch med prinskorv (3 kolhydrater/100g), kyckling- och curryröra och ostgratinerad blomkål.
    1 latte.

Ikväll blir det förhoppningsvis lax med något spenatigt

• miss alm
    bzzzz skrev 2008-09-25 10:40:39 följande:
    jag äter enligt annica dalhqists metod 90 60 20. för de som har svårt att gå ner i vikt.idag har jag planerat dagen så här;Frukost- tre ägg, två dl grädde 40%, lite skinka till en omellet, en skiva paprikamellanmål - fetostlunch - köttbullar. hemmagjorda så inga tillsatser där, nöt, klarar inte av att äta blandfärs och dottern får inte äta fläsk. vitkål, broccoli. I msk smör.mellanmål- skinka,fetaostmiddag- rödspätta vänd i ägg och sesamfrön. broccoli, blomkål stekt med grädde. remouladsås.kvällsfika- några nötter. köpt en liten förpackning på 40 gram.skulle då komma upp i lite över 2000 kcal.
    Är du inte uppe i 90 gram fett bara i frukosten? 2 dl 40 %ig grädde är ju 80 gram bara det...
  • miss alm

Lunch: kyckling- och curryröra, grönsaker, pestodressing

2 kaffe med lite mjölk

2 nötfärsbiffar med brunsås, broccolimos och mosade lingon

• miss alm
    Ziggystardust skrev 2008-10-06 17:54:15 följande:
    Frukost: omelett med ost och skinka, kaffe med gräddeLunch: Tacofärs, lite sallad, gurka & tomat, tacosås utan socker och creme fraiche. Kaffe med grädde.Middag: Färsbiffar (endast köttfärs) med jalapeno och ost på, isbergssallad, 1/2 tomat och tzatziki på 10% yoghurt.Ser det ok ut?
    Jag tycker det ser jättebra ut!

Smurfan81: Blir det gott med rättika istället för potatis i gratänger? Jag tänker att det inte kan bli lika "klistrigt" eftersom det inte innehåller stärkelse. Eller?
  • miss alm

Igår:
    Frukost: fil, kli, linfrön, kanel
    Lunch: Tonfiskröra, grönsaker och en pestodressing
    Middag: Tacofisk med mycket ost, guacamole och grönsaker

Idag:
    Frukost: Mezeyoghurt, kli, linfrö, kanel
    Lunch: Räkröra, grönsaker, pestodressing
    Middag (förhoppningsvis): Gratinerad köttfärssås med tomater och mozarella. Mmmmmm

• miss alm

Jag tycker också att detta är den bästa dieten som finns och allt sånt, men det är verkligen ingen billig mat i längden! Känns lite i plånboken när man är student och resten av vännerna klarar sig på havregrynsgröt de sista dagarna innan CSN kommer...

• miss alm

Håller absolut med om att det är värt det att lägga pengar på bra mat, men det är inte speciellt billigt...

Svar på tråden Det här har jag ätit idag (LCHF)