• Tristanya

Det här har jag ätit idag (LCHF)

Frukost: blandade filmjölk med lite turkisk yoghurt, lite hallon i det och ett kokt ägg. drack te till det.

lunch: lite köttfärs (från gårdagens middag) men lite TY, sallad och ost.

"mellanmål": 30g mörk choklad

middag: ugnsstekta kycklingklubbor med tzatziki, bearnaisesås och lite sallad.

kväll: vispgrädde med lite hallon och 10g mörk choklad, en kokostopp (utan socker såklart, bakade o testade en) och lite te!

ca 11% kolisar, 20% protein och 69% fett! håller då på o trappar ner, därav den "höga" % kolisar!

• Tristanya
    Bobbenn skrev 2008-09-07 09:46:02 följande:
    men väger ni maten då?
    jag väger inte.. jag försöker uppskatta hur mycket jag äter.. vet jag att tex en bit kassler väger 400g, o jag tar ca 1/4, då vet man ju hur mycket..
    sen om jag är osäker försöker jag väga mot något som jag vet vad de väger..
    kollade igår på en våg, men den billigaste vi hittade kostade 300kr, o det har vi inte direkt råd med nu, så jag uppskattar istället..
    o är jag osäker lägger jag på nått gram så har jag iaf inte räknat på för lite!
  • Tristanya

frukost: fil med hallon och lite ost
    lunch: omelett på ca 2,5 ägg, wienerkorv (kanske inte det bästa men var det enda vi hade), en liten klick CF i det, tzatziki till det.
    "mellis": en kokostopp och en bit mörk choklad á 10g
    middag: blomkålsmos med stekt laxfilé med liiite sallad till!

ca 8% kolisar, 17% protein, 74% fett så börjar närma mig nu! men minus 2,8kg sen i tisdags!

• Tristanya
    Linda1976 skrev 2008-09-08 21:27:04 följande:
    Tillägg: En kokostopp bakad på socker! (Men maken och dottern hade bakat efter dagis och jag KUNDE inte säga nej, när Alice kom springande och sa SMAKA!! Jag har bakat till dig".
    ja då kan man ju inte motstå det! gulligt av din dotter (o make)!
  • Tristanya
    Bobbenn skrev 2008-09-10 10:46:32 följande:
    för guds skull jag tror inte do är nyttiga men jag kunde ju valt ballerina hinner knappt äta med min griniga dotter och då äter jag för lite och bli sååå hungrig på kvällen när hon somnat
    men blir du hungrig och sugen på sött så får du öka fett och proteinintaget.. mitt sötsug är HELT borta, o det bara efter nån dag efter att jag började äta mer LCHF!
    äter fortfarande inte helt strikt, utan ligger på runt 10% kolhydrater/dag.. men sötsuget är borta!
    hur gammal är dottern?
  • Tristanya
    Bobbenn skrev 2008-09-10 14:11:25 följande:
    Dottern är 5½ månad. Född i marsJag ligger på ca 1500 KCAL och 2-3% kollisar, fett 71 ca och protein resten per dag så det borde ju va bra? men borde kanske ta 1 mål till eftersom jag ammar. hmm
    ok, men då äter du ju jättebra!
    men kanske att du kan äta ett extra mål, eller en frukt eller så (vet att man inte ska äta det men eftersom du ammar).. svårt det där!
  • Tristanya

Fil med lite jordgubar i (frysta, så less på hallon o tycker dom är lite för sura..) men åt inte upp allt då jordgubbarna började smaka konstigt.. te till det.

te med en skvätt grädde i och en liten bit ost.

två stekta ägg och lite ost.

kyckling med gräddsås (dock lite mjöl i och soya, som det är ganska mycket kalorier i), lite sallad och liite zucchini.

dricker nu te med en skvätt grädde i och har ätit en äppelmuffins (ja en vanlig.. men den var liten och jag hade bara hälften av sockermängden i (bakade dom för kanske 2 veckor sen o har dom i frysen) mn är ju även mjöl i.. ) skärpning till imorgon!

• Tristanya
    Tingen skrev 2008-09-11 13:57:17 följande:
    Lite större prinskorvar
    tänk på att korv inte är det bästa o äta.. är ju en hel dle tillsatser i det! o kolla även kolhydraterinnehållet, hur mycket det innehåller!
    men jag åt korv men kollade lite på innehållet, o kolisarna var helt ok, så jag åt det endå!
  • Tristanya
    Tingen skrev 2008-09-11 14:05:53 följande:
    Ja, men jag är inte "fanatisk"  försöker ta bort de stora kolhydratgrupperna så som, ris, pasta, potatis, socker, bröd sådant som man kan "se" med blotta ögat om ni förstår vad jag menar
    så kör jag också.. därför jag åt korv! men du verkar ju ligga superbra till juu! jag kommer typ bara ner till 10% kolisar/dag..
    nu har jag iof inte räknat på två dagar.. kanske får göra det ikväll då kanske!
  • Tristanya

te med en skvätt grädde på tidig morgon
    fil med hallon till frukost och te med grädde
    lite ost
    kyckling med sås (grädde, smör, soya och lite mjöl, soyan o mjölet var inte bra,men kändes som att det behövdes nått i såsen)
    Kötttfärssås till middag med riven ost på (köttfärs, grädde, lite paprika, lite zchuzzini, lite passerade tomater)
    te med grädde nu!

räknade lite hastigt på det jag ätit, runt 7% kolisar,.. svårt o komma ner mer tycker jag! men får försöka kämpa på!

• Tristanya

det där ni använder till pannkakor, fiber nånting.. är det ungefär som mjöl? tänkte om man kunde göra något annat på det också.. typ pizzadeg! är såå sugen på pizza med massa gott på!

ska handla senare idag, så ska kolla efter lite andra ingredienser då!

• Tristanya

Frukost: Lite filmjölk med några jordgubbar i, te med grädde

Lunch: rester från igår; köttfärssås med lite turkist yoghurt och riven ost på. tog även lite ost på sidan om.

middag: grytbitar (av gris) med lite paprika, zuchini, lök, o sen grädde och lite CF i..men blev lite för rinnig så mottar gärna tips på att få till en sås mindre rinnig!

Kväll: varm choklad (tog kakao kanske inte världens bästa,men efetrsom 70% choklad är ok så måste ju detta också va det, dock lite socker i, men mest för att jag var rädd att kakaon skulle bli för "torr" utan sockret), o sen en rejäl klick grädde på, lite froozen cheesecake ca 1/16 av en sockerkaksform.

• Tristanya

Frukost: Omelett med bacon, gullök, paprika, riven ost på o lite CF.

Lunch: rester från i förrgår, köttfärssås o lite CF.

"mellis": en bit mörk choklad á 10g.

Middag: Fiskbullar (var 5% kolhydrater) och lite morötter.

Kväll: egengjord "glass" (grädde, äggula och lite hallon), en Finn Crisp med bregott och ost (38%), te! gott med en macka, eller kanske var med smöret o osten men iaf!

• Tristanya

frukost: lite fil med lite hallon i (orkar inte direkt äta mer längre), en Finn crisp med bregott och ost (38%).

lunch: omelett med bacon, lök och paprika, riven ost och CF till!

middag: kycking med beasås och lite sallad.

kväll: lite grädd"glass" (grädde, äggulor o lite hallon).

räknade lite hastigt ihop vad dagens intag blev:

5% kolhydrater
    27% protein
    68% fett
    ca 1400 kalorier

• Tristanya

frukost: lite fil med lite hallon, en Finn crisp med bregott och ost (38%). te med lite grädde i.

lunch: lite fiskbullar, glömde helt bort lunchen så fick ta nått snabbt.

"fika": pga den lilla lunchen, åt en Finn crisp med ost, bregott o mjukost på. åt även lite mjukost, var såååå gott! dock bara 8% fett i den (ingen light produkt). drack te med grädde till.

middag: kassler med CF, ost o chilisås (i ugnen)

kväll: förmodligen te med grädde.

• Tristanya

Frukost: lite fjällfil med några frysta jordgubbar. te med en skvätt grädde.

lunch: två skivor kassler med CF, chilisås o ost (i ugn) (rester), ett kokt ägg, två skivor ost.

middag: 2,5 hamburgare (bara köttet alltså, med köpta, men kolisarna var ok), med ost, sallad, dressing o lite ketchup.

kväll: förmodligen lite te med grädde i.

• Tristanya
    Bags skrev 2008-10-13 21:01:11 följande:
    Frukost. ost och skinkrullar. en kopp grönt te.Lunch. omelett med bacon och lök.middag linssoppa med cremefraich. + oststavar.mellis några valnötterhommus med gurkstavar
    men linser är väl endå inte ok? dom röda linserna vi har här hemma innehåller 50g/100g..
Svar på tråden Det här har jag ätit idag (LCHF)