• Bobbenn

Det här har jag ätit idag (LCHF)

kaffe, lax, broccoli & sås på gräddfil och majonäs, ostrullar, vatten. Orkade inte äta mer

Var och en blir salig på sin tro
  • Bobbenn
    Frågar igen. Hur vet ni hur många % ni äter?
  • Bobbenn
    Kenzie skrev 2008-09-07 09:44:54 följande:
    www.minmat.net
    men väger ni maten då?
  • Bobbenn

jisses räknade lite grovt och då äter jag typ 7% kolhydrater och då äter jag bara liiite broccoli till middag.

• Bobbenn
    Kenzie skrev 2008-09-07 09:51:53 följande:
    Som sagt det är rätt svårt att höfta så jag rekommenderar absolut att man väger till att börja med. Men ja det är rätt lätt att få i sig kolhydrater, spec om man äter grädde, cf och lite grönsaker.
    jag äger ingen våg och har inga pengar att köpa någon för heller
  • Bobbenn

Frukost 2 kokta ägg
    mellis ost
    middag tacogratäng

• Bobbenn

Håller med. För lite fett. Med den kosten lär kroppen bara vilja hålla på fettdepåerna eftersom den ställer in sig på svält

Dante skrev 2008-09-09 13:41:45 följande:
    Har just börjat experimentera och jag gillar ju frukt tyvärr:Frukost: Naturell yoghurt med en bananMellis: Kaffe med mjölkLunch: Omelett med ostMellis: NektarinMiddag: Fläskfilé med gröna bönor20% Kolhydrater 32% Proteiner 48% FettImorgon ersätts bananen av hallon och blir till en smoothie på morgonkvisten. Kommer troligtvis att hålla mig till omelettlunch större delen av veckan.Eftersom jag är nybörjare tar jag tacksamt emot kommentarer och synpunkter!
  • Bobbenn

igår

Frukost: kaffe med röd mjölk
    Lunch: äggröra på 4 små ägg och 50 g ost
    Mellis: mackrill i tomatsås 75 g några nötter
    Middag: nötfärs med grädde och creme fraiche, broccoli

Lite lite jag vet. Blev superhungrig på kvällen och åt några kex :S BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ Brago bokstavskex. Iaf liite "nyttigare"

• Bobbenn
    Marlene B skrev 2008-09-10 10:36:11 följande:
    Igår blev det4 stekta ägg1 kycklingfilé med 2 dl grädde, 150 g brieost och kryddor, romansallad1 burk keso En smält ostbit med aromatMycket kaffe med gräddeKommentarer? För mycket fett va?Det var första dagen och jag har inte tittat efter några recept
    Här kan du räkna ut http://www.minmat.net/
  • Bobbenn
    Dame72 skrev 2008-09-10 10:44:01 följande:
    Ser rött när du skriver sådär: Inte ett dugg nyttiga. Inbilla dig inte ens det Det blev ett snedsteg, acceptera och gör det bättre idag! Kämpa på!
    för guds skull jag tror inte do är nyttiga men jag kunde ju valt ballerina Flört
    hinner knappt äta med min griniga dotter och då äter jag för lite och bli sååå hungrig på kvällen när hon somnat
  • Bobbenn
    Linda1976 skrev 2008-09-10 10:58:44 följande:
    Brago är lika illa som Ballerina - det är same shit, different name.... Hiva hellre i dig lite jordnötter eller kokosflingor.
    Det är inte sött. Det är problemet :/
  • Bobbenn
    Dame72 skrev 2008-09-10 11:11:31 följande:
    kolhydrater.ifokus.se/Forum/Read.aspxär du nu ammar så verkar det som du verkligen behöver äta mer. Du kan äta LCHF men behöver nog grunda dagen med ordentlig frukost.
     Tack!
    Dame72 skrev 2008-09-10 11:13:46 följande:
    Du behöver äta mer under dagen, ja det vet du ju själv. Annars slutar det i katastrof. Koka  4 ägg på morgonen. Hinner du inget annat kan du ju alltid ät två ägg på stående fot. Köp hem räksallad och ha till eller nåt. Finns en del snabbmat trots allt. Eller när du ändå lagar middag. Försök ha en portion över till nästa dag.
    Jag ska skärpa mig. Ska börja förbereda för nästa dag när dottern somnat.
  • Bobbenn
    Tristanya skrev 2008-09-10 13:07:11 följande:
    men blir du hungrig och sugen på sött så får du öka fett och proteinintaget.. mitt sötsug är HELT borta, o det bara efter nån dag efter att jag började äta mer LCHF! äter fortfarande inte helt strikt, utan ligger på runt 10% kolhydrater/dag.. men sötsuget är borta!hur gammal är dottern?
    Dottern är 5½ månad. Född i mars

Jag ligger på ca 1500 KCAL och 2-3% kollisar, fett 71 ca och protein resten per dag så det borde ju va bra? men borde kanske ta 1 mål till eftersom jag ammar. hmm
  • Bobbenn
    Marlene B skrev 2008-09-10 15:53:58 följande:
    Hur klarar ni 1500 kcal? Enligt mina beräkningar är jag uppe i 4500-5000/dag
    va?? jisses hur då?
  • Bobbenn
    Marlene B skrev 2008-09-10 16:01:16 följande:
    Ja, man använder vispgrädde och ost som bas i 2 av 3 mål varje dag Det lustiga är att kläderna redan sitter lösare och att vågen visar några hekto (8-9hg) neråt sedan i förrgår. Jag blir ju lycklig om det är såhär lätt att gå ner i vikt...Jag är en som behöver se resultat snabbt annars ger jag upp..får se hur det ser ut om en vecka.
    Är du säker på att du inte ser kilo joule? det är ju alltid mer. Kan du klistra in uträkningen (om du vill) 
Svar på tråden Det här har jag ätit idag (LCHF)