• Fru Filur

Det här har jag ätit idag (LCHF)

Gårdagen :

Frukost : Ägg & Bacon-muffins, kaffe med grädde

Lunch : Smaskig fläskfilé (fläskfilé, champinjon- och murkelcréme, inlagd paprika, grädde, lite chilisås och ost) med zucchini-strimmel, kaffe med grädde

Eftermiddagsfika : minimal tårtbit (skar så nära kanten som möjligt), kaffe med grädde

Middag : Köttfärssås med riven ost och en stor klick creme fraiche

Idag :

Frukost : Ägg & Bacon-muffins, kaffe med grädde

Lunch: Köttfärssås med riven ost och en liten klick creme fraiche

Eftermiddag : Kaffe med grädde

Middag : Kommer bli en kycklinggryta serverad med lite wokgrönsaker

• Fru Filur

Hmm, kanske lite lite idag ?

Förfrukost : En mopp kaffe med mycket grädde

Frukost : En bacon & äggmuffins

Lunch : 4½ skiva tjälknöl, blomkål- och broccolibakelse, rejält med fet & god chilivitlökssås

Eftermiddagsfika (bjuden) : Kaffe med mjölk, minsta lilla delicatosak jag kunde hitta (det fick bli en mini-skumraket, uppskattningsvis ca 10 kolhydrater i den, så det får väl anses som bra nog efter omständigheterna)

Middag : McD; Två stycken De Luxe Jr utan bröd såklart

• Fru Filur

Dame72 : Det var inte den typen av skumraket, utan en som var fyrkantig och ungefär knappt hälften så stor som den du länkade till, därav mitt snabba huvudräknande till 10 kolhydrater, och bedömningen att den var OK (för mig) att peta i sig...

Och varför... Pja... Huvudskälet var nog för att jag faktiskt tycker det är gott med något till kaffet vid speciella tillfällen :o)
    Jag är inte superstrikt (min egen gräns är max 60 kolhydrater per dygn, men normalt ligger jag kring 15-25 gram) och är inte uppenbart sockertriggad så jag kan tillåta mig att ta ut svängarna lite ibland när jag blir bjuden (jag skulle alltså inte få för mig att själv köpa och äta något kolhydratrikt, där går min "unna"-gräns) vilket inte brukar ske allt för ofta

• Fru Filur

Frukost : 1 kokt ägg med majonäs, 2 skivor ost och 1 skiva skinka

Lunch : Ost- och baconburgare, sallad, tomat & gurkstavar, 1 dl hamburgerdressing. Dessert : krämig LCHF-chokladtårta, lättvispad grädde och några hallon.

Eftermiddag : En kopp kaffe med grädde

Middag : stekt bogfläsk, löksås, kokt blomkål

Så var den här dagen färdig också...

• Fru Filur

Frukost : Ett kokt ägg med majonäs, 2 skivor ost och en skiva skinka

Lunch : Köttfärssås med gurka och tomat

Eftermiddag : En kopp kaffe med mjölk (och struntade i delicato-biten som bjöds)

Middag : Blomkål- och broccolimos, ugnsgratinerad kassler med tomat & ost

Kvällsknaper : 15 gram mörk choklad med mintsmak

• Fru Filur

Förfrukost (0730) : En kopp kaffe med grädde

Frukost (0900): 1 kokt ägg med majonäs, 2 skivor ost och en skiva skinka

Lunch (1130): Färslåda med broccoli och en klick creme fraiche. En kopp kaffe med grädde

Eftermiddag (1500): En kopp kaffe med grädde

Middag : Inte ätit ännu, men det kommer bli en bit död kossa, ostgratinerad broccoli och bearnaisesås. Troligen ett glas vin till också.

Svar på tråden Det här har jag ätit idag (LCHF)