• tru

Det här har jag ätit idag (LCHF)

första dagen med LCHF vad tycker ni;

frukost; Fil, linfrö

mellanmål 2 msk keso

lunch lax, keso, vitkål,morötter. tre tsk bregott.

mellanmål fetaost

middag- fusk med grönsakssoppa innehållande potatis och kokta morötter. men jag tog endast typ tre bitar potatis och lika många morötter.och jag la i en msk grädde i.

kvällsfika. tre stekta ägg i röra, två skivor bacon.

detta är 96 gram fett, 25 gram kolhydrater, 69 gram protein och 1300 kcal enligt hälsovakten.

• tru

anledningen till att jag fuskade med morötter och potatis var att mamma kom med grönsakssoppa och började frysa ner i frysen och bjöd på till middagen. men eftersom jag bara tog ett par bitar fick jag inte i mig så mycket kolhydrater. räknar ut allt sånt på hälsovakten. lite sur på mamma hon vet om vilken kost jag försöker äta. samma sak har hon gjort när jag börjat med viktväktarna då har hon kommit med bullar och kakor. och jag kan ju inte säga nej, inte till henne. dessutom hade jag inte varit och handlat alla nödvändiga saker ännu.

jag äter enligt annica dalhqists metod 90 60 20. för de som har svårt att gå ner i vikt.

idag har jag planerat dagen så här;

Frukost- tre ägg, två dl grädde 40%, lite skinka till en omellet, en skiva paprika

mellanmål - fetost

lunch - köttbullar. hemmagjorda så inga tillsatser där, nöt, klarar inte av att äta blandfärs och dottern får inte äta fläsk. vitkål, broccoli.
    I msk smör.

mellanmål- skinka,fetaost

middag- rödspätta vänd i ägg och sesamfrön. broccoli, blomkål stekt med grädde. remouladsås.

kvällsfika- några nötter. köpt en liten förpackning på 40 gram.

skulle då komma upp i lite över 2000 kcal.

• tru

middagen blev av lathet lite annorlunda.

rödspättafile stekt i smör i ugnen utan panering med sesamfrön tillsammans med squasch och lök i ugn. remouladsås. vitkål, paprika.

• tru

hur gör ni för att äta muffins, jag åt nu till morgon men jag höll på att spy. kalla ägg och fett i sidfläsket jätteäckligt.

Svar på tråden Det här har jag ätit idag (LCHF)