Inlägg från: Ziggystardust |Visa alla inlägg
  • Ziggystardust

Det här har jag ätit idag (LCHF)

Omelett (3 ägg, 2 msk grädde) med skinka och ost, kaffe m. grädde

Lammfilé med bearnaisesås, lite blomkålsmos, kaffe med grädde

1 babybelost, 1 kokt ägg

Fuskpannkaka från Airams matblogg (innehåller ägg, grädde, bacon, ost & smör), 2 tsk lättsockrad lingonsylt

Är inne på min tredje vecka och förundras över hur bra det går, att jag inte saknar bröd, potatis o.dyl som jag annars älskar, hur sällan jag är hungrig och att sötsuget är borta!

• Ziggystardust

Frukost: omelett med ost och skinka, kaffe med grädde

Lunch: Tacofärs, lite sallad, gurka & tomat, tacosås utan socker och creme fraiche. Kaffe med grädde.

Middag: Färsbiffar (endast köttfärs) med jalapeno och ost på, isbergssallad, 1/2 tomat och tzatziki på 10% yoghurt.

Ser det ok ut?

• Ziggystardust

Frukost: Omelett (3 ägg, grädde, ost, rökt kalkon), kaffe med grädde
    Lunch: Kålgott, 2 tsk lättsockrad lingonsylt, kaffe m. grädde
    Middag: Ugnsstekt lax, gratinerad broccoli (m. CF, grädde & ost)
    1 kopp äggmjölk m. kakao
    2 små rutor 86% mörk choklad

• Ziggystardust
    louisianna skrev 2008-10-28 22:29:07 följande:
    nu ska jag försöka börja med detta -kom med synpunkter gärna så man vet om man fattat rätt. har prövat gi men gick inte ner något direkt.frukost: 2 ägg, lite majonäs, ett halvt pkt baconfrukost på jobbet: 3 ostskivor 2 skinkskivor 2 skivor avokadolunch: ett kycklingbröst 0.5-1 dl grädde (40%) kokt i en skvätt rödvinmellanmål: ostskivor med smör på , skinka (ganska många skivor både ost o skinka om jag ska vara ärlig... rätt onödigt kanske men satt kvar på jobbet o var tvungen o jobba o var det enda som fanns inom räckhåll...)middag: 2 ägg med majonäs en liten bit brieär detta okej?! är jag på rätt spår?!?!?
    Det ser OK ut men jag tycker det ser lite ut, men det kanske är jag som är stor i maten!
Svar på tråden Det här har jag ätit idag (LCHF)