• Muminski

Det här har jag ätit idag (LCHF)

Åhh det kan jag inte skriva in *skäms*...men jag lägger tråden i favoriter som inspiration

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Muminski
    Tussilagon skrev 2008-09-14 16:23:05 följande:
    Frukost: 2 kokta ägg med räksallad (räkor, cremefraich, tomatpure, dill, salt, peppar), tomat, gurka, vattenSenare: En kopp blåbärsthe med vispgräddeIkväll ska jag äta köttgryta9 hg fläskfilé, skuren i skivor2 kabanosser, skuren i bitar1 burk svarta oliver, urkärnade, delade1 röd paprika, strimlad(1 dl finhackad ättiksgurka eller cornichons)4-5 dl grädde1 tsk mejram, 1 tsk oregano1½ tsk salt2 krm svartpepparsmör till stekning
    Åh den där köttgrytan är såååå god!! Den ska vi göra till helgen.
  • Muminski

Frukost: En skål med naturell yogurt och krossade linfrön.
    Lunch: Söndagsgryta med chorizo och fläskfile´ och brysselkål.
    Middag: Broccoligratäng med pastramiskinka och bacon blandat med grädde cremefraiche och massor av ost.

• Muminski

Frukost: 2 stekta ägg med ostskivor och pastramiskinka, en dutt majonäs.
    Lunch: Laxgryta och tomatsallad (tomater purjolök och balsamvinäger)
    Middag: Renskavsgryta med champinjoner och en gnutta svartvinbärsgele´ Tomat till.

Ett par koppar kaffe har det blitt under dagen, men utan grädde.

• Muminski
    louisianna skrev 2008-10-28 22:29:07 följande:
    nu ska jag försöka börja med detta -kom med synpunkter gärna så man vet om man fattat rätt. har prövat gi men gick inte ner något direkt.frukost: 2 ägg, lite majonäs, ett halvt pkt baconfrukost på jobbet: 3 ostskivor 2 skinkskivor 2 skivor avokadolunch: ett kycklingbröst 0.5-1 dl grädde (40%) kokt i en skvätt rödvinmellanmål: ostskivor med smör på , skinka (ganska många skivor både ost o skinka om jag ska vara ärlig... rätt onödigt kanske men satt kvar på jobbet o var tvungen o jobba o var det enda som fanns inom räckhåll...)middag: 2 ägg med majonäs en liten bit brieär detta okej?! är jag på rätt spår?!?!?
    Ja det såg okej ut men även jag tyckte att det var lite..men mår du bra så funkar det nog.
  • Muminski
    louisianna skrev 2008-10-30 00:07:28 följande:
    okej-nytt försök då!jag kan även berätta att jag har haft en konstig smak i munnen idag...? kan det vara ketosen som börjat? typ sötsur ganska frän smak? frukost: långfil med kanel 1 äggmellanmål 3 ostskivor 2 skivor skinkalunch: lätt kokt blomkål, grädde, en skiva bacon, halv avokado, 1 ägg m majonäsmiddag 1 ägg med skagenröra, stekt kyckling med purjolök champinjoner blomkål o broccoli, grönsallad. 1 glas rödvin. typ 4 jordnötter 1 ruta choklad.en kopp kaffe med gräddehur ser det ut? förut fick jag kommentarer att jag åt för ltie grönsaker? kan detta vara bättre? behöver man eg oroa sig för att man äter för mkt grönsaker ur kolhydratssynpunkt? ngn skrev även att det jag åt igår var ltie lite... men jag KAN verklgien iten äta mer för är svinmätt!TACK annars så jättemycket allihopa som svarat mig, jag är lite osäker o är jättetacksam för respons!
    Oj många ägg bli´re Men i övrigt såg det balanserat ut. Men vin och choklad...lyx lyx
  • Muminski

hrmm.. tänker INTE skriva vad jag ätit idag... vill inte inleda någon i frestelse

Men nu är det bättring som gäller, till middag blir det fylld fläskfile´ med broccoli till.

• Muminski
    smeo skrev 2008-11-03 10:48:28 följande:
    I går åt jag som vanligt ett baconpaket stekt i en omelett på 3 ägg + getost till frukost stod mig till kl 14 30 då jag stekte hallouniost och åt oliver tillså middag vid 17 30 de andra fick lasange så jag stekte köttfärs i smörfett(ghee) med lite lök,vitlök o la i färsk basilika smulade i grekisk fårost hällde i sojagrädde o lite peppar och så in i ugnen en stund med hela gjutgärnspannan Mums o jag vart inte sugen på nåt påkvällen heller
    Åh förstår att du inte var sugen på något på kvällen. Vilka mängder mat du äter!!! Jag orkar äta ett ägg till frukost och några skiknskivor men i gengäld måste jag äta oftare, blir hungrig eter 2 timmar ungefär men när jag äter blir jag tokmätt rätt tidigt.

Igår åt jag en supergod köttgryta mannen lagat, med soltorkade tomater champinjoner och charlottenlök, vin och smör i en salig blandning.. förmodligen låg den på gränsen av vad som är okej, men jag orkade inte äta några mängder.

På kvällen mumsade jag på hallon blåbär och grädde LYX!
Svar på tråden Det här har jag ätit idag (LCHF)