-
jag har använt fiberhusk som ngn tipsade om häruppe! eller lite sojamjöl....blir jättebra och du kan äta med gott samveteSqti skrev 2008-10-30 06:42:51 följande:Igår blev det:frukost: lite ost och baconlunch: älgfärsbiffarmiddag: blev en promenad iställetEn fråga... idag ska jag göra ugnsbakad fisk med champinjonstuvning... ska man helst skippa stuvningen tycker ni? Maken och lillan kan ju äta den iofs jag kan provsmaka och låta den vara sen.
fiberhusk hittade jag på hyllan för glutenfritt, 0 kolisar...gjort på krossade psyfallisfrön (hur det nu stavas..)
-
är du laktoaintolerant? du tål annat med mjölk i? det finns ju låglaktos eller sojadryck!copernicus skrev 2008-11-05 23:31:41 följande:frukost: lite ost och ½ burk kesofika: kaffe med havremjölk tål inte vanlig mjölklunch: kokt kronärtskocka med massa smörmellis: några lax bitar stekta i oljamiddag: paprika, lök och fläskfile med sås av creme bonjour pepparrot, philadelphia ost och creme fraichekvällsfika: hemmagjord snabbglass - frysta hallon, grädde, turkisk yoghurt och lite choklad essens
havredryck är INTE bra.......
-
du åt grädde på kvällen (antar att du tål det då)...ha det i kaffet!

-
ok ja jag tänkte bara...det är ju mjölk i varenda rätt du ätercopernicus skrev 2008-11-06 08:38:08 följande:nej jag är inte laktosintolerant jag är mjölkallergiker.men jag brukar kunna äta lite produkter, blir mest tät och får svårt att andas men inte farligt.
-
gårdagens....
frulle; filmjölk med jordgubbar, kaffe med grädde
mellis; kaffe m mjölk
lunch; kalkonwienerkorvar 2st, broccoli & paprika gratäng och smörstekta kantareller , tzatsiki och 1 ägg.....
middag; kyckling i ugn med feta/soltorkade tomater cf& grädde och kantareller..stor sallad + babyspenat och tzatsiki
1 glas rött till städningen av köket

-
frulle; meze med jordgubbar, kaffe m grädde
mellis/lunch 2 grillade korvar och kaffe m mjölk..
mellis; 1 finncrisp med boursin på 2 ostskivor m bregott på
middag, tacogratäng och massa sallad
ett par glas rött...
-
frukost; Äggröra och bacon
lunch, tonfisksallad med ägg och majonäs
mellis; chokladbit
middag; hamburgare i salladsblad med ost, tomat, guacemole(hemgjord) på
efterrätt; apelsintryffel med grädd/philadelphia blandning och jordgubbe..Mums!!!
se ovan....en liten retis! inte den finaste uppläggning men gott var det!
-
åhh vad gott med räkor!Smurfan 81 skrev 2008-11-08 20:29:49 följande:Vad har jag ätit idag? Hmmm...Frukost: Nä, jag fick sovmorgon...Lunch: Grillad kyckling skulle ha ätit coleslaw till, men den hade blivit gammal så jag tog potatissallad. Faktiskt bara 8,5% i den och faktum är att jag räknade ut att det bli 13% i en coleslaw så det blev faktiskt bättre! Middag: Lunchen blev så sen så vi har inte ätit än... Håller på och tinar räkor och ska äta lite räkmackor. På OE Polarbröd förstås! Med avokado och majonäs, mums!Sen blir det lite vin och en efterrätt, och den tänker jag inte ens tala om vad det är! -
söndag;
frukost; äggmuffins, finn crisp, kaffe m grädde
lunch; burgare i sallad
mellis; kaffe m grädde
middag; entrecote med brytbönor, hemgjord bea*pust* och stor grönsallad och lite tzatsiki
dessert; pannacotta med blåbär
-
frukost; 2 äggmuffins , kaffe m grädde
lunch, tonfisksallad + majonäs å ägg
mellis; kaffe m grädde 2 chokladbitar
middag; baconsallad + tzatsiki
-
igår;
frukost; äggröra med bacon
lunch; ellibellis baconlindade fetaostkyckling med persiljegräddsås och sallad
middag; köttfärsbiffar och fetaostsallad med tzatsiki
lite choklad....70%
-
louisianna skrev 2008-11-11 22:00:43 följande:frukost: yoghurt o kanelmellis 1 skiva ost 1 skinskiva o lite avocadolunch kyckliggryta gjord på lök kyklingfile grädde o rött vin med broccoli o blomkålmiddag stekt köttfärs med riven rödlök o grädde o rätt mkt smörextra.... brie, 3 rutor 86%choklad o några cashewnötterjag har nu prövat lchf i 2mån o gått ner ett kg... fattar inte rikgit vad jag gör fel? kan det vara att jag ibland tar choklad o nötter? på helgerna har jag svårt att hålla mig från rödvin... är det det som är boven månne? vad tror ni? hur ser det ut annars, ni som vet?lägg inlägget i "snacktråden" kanske inte alla som läser här
om du kollar bakåt i tråden (snacktåden)till helgen som var tror jag, finns en bra länk som förklarar lite varför man står still ibland!
-
-
nej det gick inte....ska prova igen.
-
-
och du ska ju inte äta grötenEmelieSvensson skrev 2008-11-18 21:20:53 följande:En fråga:Jag brukar äta en portion havregrynsgröt till frukost (1 dl gryn, 2 dl vatten) vid 6 tiden innan jag går på jobbet.Vi har inte lunch föränn klockan 12 så jag har alltid en macka till halv 10 fikat med mig, men om jag ska börja med LCHF ska jag ju inte äta bröd. Vad kan jag äta på fikat för att hålla magen mätt fram till lunch?
-
man kan göra en smoothie på meze el grekisk yoghurt + grädde med hallon eller andra bär i...eller linfrön! det står man sig länge på!! brukar äta en sån (på ca 2 dl) och bacon och ägg.......