Inlägg från: louisianna |Visa alla inlägg
  • louisianna

Det här har jag ätit idag (LCHF)

nu ska jag försöka börja med detta -kom med synpunkter gärna så man vet om man fattat rätt. har prövat gi men gick inte ner något direkt.

frukost: 2 ägg, lite majonäs, ett halvt pkt bacon

frukost på jobbet: 3 ostskivor 2 skinkskivor 2 skivor avokado

lunch: ett kycklingbröst 0.5-1 dl grädde (40%) kokt i en skvätt rödvin

mellanmål: ostskivor med smör på , skinka (ganska många skivor både ost o skinka om jag ska vara ärlig... rätt onödigt kanske men satt kvar på jobbet o var tvungen o jobba o var det enda som fanns inom räckhåll...)

middag: 2 ägg med majonäs en liten bit brie

är detta okej?! är jag på rätt spår?!?!?

• louisianna

okej-nytt försök då!
    jag kan även berätta att jag har haft en konstig smak i munnen idag...? kan det vara ketosen som börjat? typ sötsur ganska frän smak?

frukost: långfil med kanel 1 ägg

mellanmål 3 ostskivor 2 skivor skinka

lunch: lätt kokt blomkål, grädde, en skiva bacon, halv avokado, 1 ägg m majonäs

middag 1 ägg med skagenröra, stekt kyckling med purjolök champinjoner blomkål o broccoli, grönsallad. 1 glas rödvin. typ 4 jordnötter 1 ruta choklad.
    en kopp kaffe med grädde

hur ser det ut? förut fick jag kommentarer att jag åt för ltie grönsaker? kan detta vara bättre? behöver man eg oroa sig för att man äter för mkt grönsaker ur kolhydratssynpunkt?

ngn skrev även att det jag åt igår var ltie lite... men jag KAN verklgien iten äta mer för är svinmätt!

TACK annars så jättemycket allihopa som svarat mig, jag är lite osäker o är jättetacksam för respons!

• louisianna

frukost: yoghurt o kanel
    mellis 1 skiva ost 1 skinskiva o lite avocado
    lunch kyckliggryta gjord på lök kyklingfile grädde o rött vin med broccoli o blomkål
    middag stekt köttfärs med riven rödlök o grädde o rätt mkt smör
    extra.... brie, 3 rutor 86%choklad o några cashewnötter

jag har nu prövat lchf i 2mån o gått ner ett kg... fattar inte rikgit vad jag gör fel? kan det vara att jag ibland tar choklad o nötter? på helgerna har jag svårt att hålla mig från rödvin... är det det som är boven månne? vad tror ni? hur ser det ut annars, ni som vet?

Svar på tråden Det här har jag ätit idag (LCHF)