• Sqti

Det här har jag ätit idag (LCHF)

smurfan81: känner till att det finns te med rooibos-smak. min chansing . en kunnigare person får gärna fylla i .

• Sqti

Blev så inspirerad av era måltider att jag gjorde en äggröra med bacon till frukost nu. Har lagt till både denna tråd och recepttråden till favoriterna . Behöver tips på vad laga för mat och skippa kolhydraterna.

• Sqti

frukost: äggröra med bacon
    lunch: egengjorda "tonfisksnitzlar" och spenatsoppa
    middag: en tonfisksnitzel från lunchen och kaffe

• Sqti

Igår blev det:

frukost: lite ost och bacon
    lunch: älgfärsbiffar
    middag: blev en promenad istället

En fråga... idag ska jag göra ugnsbakad fisk med champinjonstuvning... ska man helst skippa stuvningen tycker ni? Maken och lillan kan ju äta den iofs jag kan provsmaka och låta den vara sen.

• Sqti

lunch: ett par skivor bacon
    middag: stekt fisk och vatten.
    däremellan har det slunkit förbi ett par vindruvor, kaffe med mjölk, samt 2 gumminallebjörnar.

• Sqti

kenzie: det har blivit mer mellan målen . men det var bara som jag skrev lite kortfattat. ska skriva utförligare imorgon .

• Sqti

Oj äter ni ett helt paket bacon i omeletten?? . Jag tar bara några skivor och tycker det är mer än tillräckligt. Min dag hittills:
    frukost: 2 kokta ägg med ett par skivor bacon
    lunch/middag: ugnsbakad omelett med bacon, lök och svamp.

Känner mig lite off vad det gäller maten idag. Är inte speciellt sugen på nåt. Kan ha att göra med att jag syndade hela helgen och är proppmätt pådet mesta fortfarande.

• Sqti

Gårdagens matsedel:

frukost: 3 ägg med 1/3 paket bacon
    mellis: lite ost
    lunch/middag: köttfärsröra

• Sqti

dagen började bra men urartade mot slutet

lunch: panerad fisk (minns inte vilken sort)
    mellis: ost och lite vindruvor
    fika: kaffe med kex

En undran: hur ställer ni er till creme fraiche? Jag brukar äta det till äggröran.

• Sqti
    mejram skrev 2008-11-05 22:27:05 följande:
    Jag skulle vilja säga att det spårade ur redan vid lunchen. Eller var det bra panering? Vindruvor - kunde lika gärna varit några sockerbitar.Men som jag brukar säga här hemma - det är ju ändå en enorm skillnad mot tidigare då man åt en massa pasta, sen fyra-fem clementiner, sen skorpa med marmelad allt detta bara på kvällen.
    Mmmm jag vet. Fast det brukar bli ett par vindruvor om dan för min del och vågen visar minus ändå. Men jag vet att om man ska hålla sig till lchf på riktigt ska man skippa frukt och grönt . Men det är som du säger.... en avsevärd förbättring mot tidigare... när jag minns tillbaka på alla mackor på vitt bröd, godis, stekt potatis.
Svar på tråden Det här har jag ätit idag (LCHF)