• Kenzie

Det här har jag ätit idag (LCHF)

Bobbenn skrev 2008-09-07 09:41:11 följande:
    Frågar igen. Hur vet ni hur många % ni äter?
    www.minmat.net
  • Kenzie

Jag vägde i början eftersom det är rätt svårt att upskatta. Nu har jag lärt mig lite mer så nu höftar jag lite.

• Kenzie

Som sagt det är rätt svårt att höfta så jag rekommenderar absolut att man väger till att börja med. Men ja det är rätt lätt att få i sig kolhydrater, spec om man äter grädde, cf och lite grönsaker.

• Kenzie
    Linda1976 skrev 2008-09-10 19:08:57 följande:
    Frallor, gröt, äpplen, minimjölk?? Du äter ju inte enligt lchf-principerna alls??
    Tänkte just detsamma. Väääldigt lite fett också. Minimjölk är så långt ifrån lchf tänket man kan komma. Du fick nog i dig mer kolhydrater idag än jag får på en månad
  • Kenzie
    Dame72 skrev 2008-09-11 14:31:56 följande:
    Det var ju riktigt bra korv. Har hittat som med minst 5 g/100g. Så det kan jag äta nån gång då och då som "snabbmat"
    Bökhlunders har flera olika korvar utan särskilt mycket tillsatser och med 1 g kolhydrat/100 g.
  • Kenzie
    bzzzz skrev 2008-09-24 20:24:10 följande:
    första dagen med LCHF vad tycker ni;frukost; Fil, linfrömellanmål 2 msk kesolunch lax, keso, vitkål,morötter. tre tsk bregott.mellanmål fetaostmiddag- fusk med grönsakssoppa innehållande potatis och kokta morötter. men jag tog endast typ tre bitar potatis och lika många morötter.och jag la i en msk grädde i.kvällsfika. tre stekta ägg i röra, två skivor bacon.detta är 96 gram fett, 25 gram kolhydrater, 69 gram protein och 1300 kcal enligt hälsovakten.
    Rent spontan så tycker jag att det ser ut som att du äter alldeles för lite fett. Skippa filen och ät turkisk yoghurt till frukost. Ta en sås på CF till laxen och skippa verkligen grönsakssoppan.
    Hur mycket vill du gå ner? 1300 kcal är lite i minsta laget tycker jag.
  • Kenzie

Trollens mamma skrev 2008-09-28 20:29:14 följande:

Hej!Imorgon kör jag igång! Frukost:Skinkomelett + kesoLunch:1 burk tonfisk,och en muffins(ägg o bacon)Mellis:några mandlarMiddag:Kycklingsnitzel o broccoliVad tror ni om det upplägget?
    För lite fett!
  • Kenzie
    Livshlädje skrev 2008-09-28 22:19:47 följande:
    Schnitzel låter brödigt o förbjudet...?!
    Haha jag tror det finns styckningsdetaljer som kallas schnitzel, trots att dom inte är panerade.
  • Kenzie

Trollens mamma skrev 2008-09-29 06:07:47 följande:

Schnitzeln är inte panerad,innehåller 2 g kolisar/100g.Borde vara ok?För lite fett?Kanske.Ska lägga i en skvätt grädde o lite linfrön i omeletten.
    Japp schnitzeln är okej. Jag skulle lägga till grädde i omeletten och någon fet sås eller ett kryddsmör till middagen. Sen undrar jag inte om även lunchen är lite snålt tilltagen. Smör och ost på muffinsen kanske?
  • Kenzie

Frukost: 2 dl mezeyoghurt m hallon och valnötter
    Lunch. Ugnsstekt laxfilé m. broccoligratäng
    Mellis: 1 kokt ägg mosat m. smör. 1 finn crisp
    Middag: Manchegofylld, baconlindad kycklingfilé med ugnsrostade grönsaker (zucchini, lök, paprika) och morotstzatziki.
    Mellis: 2 finn crisp m. mycket smör och ost

(Jag äter mer kolhydrater än normalt p.g.a grav så inga bannor nu )

Svar på tråden Det här har jag ätit idag (LCHF)