Inlägg från: MrsFreckles |Visa alla inlägg
  • MrsFreckles

Det här har jag ätit idag (LCHF)

Svar på #201
    Ostsoppa lat ju gott - recept?
  • MrsFreckles
    Svar på #204
    Ja man kanske inte behover buljongen da ost smakar mycket anda och ar salt? Forresten, kan man ha buljong, ar det inte lite mjol i? Fast det ar val sa lite anda att det kanske inte gor nagot. Tack - ska prova snart!
  • MrsFreckles

Frulle - 2 agg med majonnas
    Lunch - marinerad vitlokskyckling med blomkalsmos, sallad med vinagerdressing

Middag - spenatsoppa gjord pa gradde med ett kokt agg till
    Mellis/extra - mascarpone med 4 sma rutor mork choklad (85%)

• MrsFreckles

Frukost - 3 babybel, 1 kokospannkaka med smor
    Lunch - spenatsoppa gjord med gradde, 1 kokospannkaka
    Middag - vitloksmarinerad kyckling med svampsas (gjord pa gradde och smor), blomkalsgratang med lite gradde och cheddarost
    Mellis - 2 babybel och 1 kokospannkaka

• MrsFreckles

Frukost: 2 babybel, rokt lax med aggrora, kaffe
    Mellisar:  2 babybel, en bit mork choklad = skyller pa somnbrist...
    Lunch: "kycklingmacka" dvs 2 stekta agg varvat med kyckling, ost och majonnas
    Middag: auberginelasagne, hallon med gradde (Desperate Housewives-kvall, da maste man ha nagot gott! )

• MrsFreckles

Frukost: 2 babybel, kaffe
    Lunch: "macka" gjord pa kyckling, 2 stekta agg, 2 ostskivor och majonnas
    Middag: rakgryta med gradde, kokt blomkal, hallon med vispad gradde till efterratt, rott vin
    Mellis: en latte, en bit brie

• MrsFreckles

Frukost: 2 kokta agg med majonnas
    Lunch: 3 aggmuffins med gronmogelost
    Middag: auberginelasagne med notfars, gradde och Boursinost, hallon med mascarpone
    Mellisar: nagra paranotter (bara 2.9 koliasr/100 gram!), 3 babybel, 1 apple (var saaaaa sugen pa frukt, gar pa kurs denna veckan och alla sitter och mumsar pa kex!)

• MrsFreckles
    Smurfan 81 skrev 2008-10-30 22:20:00 följande:
    Var inte inbjuden till ditt konto... Ville bara säga att du är otroligt duktig som står emot frestelser när andra äter sånt man själv inte får äta! Bra jobbat!
    Tack! Ar lattare an vad jag trodde det skulle vara, tanker bara att jag skulle bara ma samre om jag at en massa kex - for mig ar det sallan stopp vid ett, blir garna, 3 eller 5 eller...
  • MrsFreckles

Frukost - 2 kokta agg med majonnas
    Lunch - broccolisoppa med stiltonost och gradde, oststavar, ugnsbakat apple med gradde
    Middag - grillad lax med spenatsas
    Mellis - 1 babybel

• MrsFreckles

Frulle - 2 babybel
    Lunch - brocollisoppa med gronmogelost, oststavar
    Middag - smorstekt kyckling, blomkalsgratang med lite gradde och gronmogelost, svampsas med lite gradde
    Mellis - 2 sma bitar mork choklad, 3 paranotter, 1 glas rott vin (pa en tisdag minsann!)

• MrsFreckles

Frukost - 2 ostskivor, kaffe
    Lunch - 6 bacon (quorn), 2 stekta agg, majonnas
    Middag - hemlagade kottbullar med blomkalsmos
    Mellis/kvallssnack - en rejal bit brie, 2 rutor 85% choklad

• MrsFreckles

For att "forsvara" mina ostskivor sa ar de inte enligt svenska matt - de ar ca 0.5 cm tjocka och nej, har aldrig haft mycket aptit pa morgonen...ost eller 1-2 kokta agg pa morgonen racker gott och val for mig. Som sagt, man ater tills man ar nojd! Tar igen det pa kvallen istallet

• MrsFreckles
    EmelieSvensson skrev 2008-11-18 21:20:53 följande:
    En fråga:Jag brukar äta en portion havregrynsgröt till frukost (1 dl gryn, 2 dl vatten) vid 6 tiden innan jag går på jobbet.Vi har inte lunch föränn klockan 12 så jag har alltid en macka till halv 10 fikat med mig, men om jag ska börja med LCHF ska jag ju inte äta bröd. Vad kan jag äta på fikat för att hålla magen mätt fram till lunch?
    Du kan ata ost (babybel) eller nagra paranotter kanske? Eller rulla ost tillsammans med tex kalkonskinka, jattegott! Havregryn ska du nog ocksa undvika om du kor LCHF.
  • MrsFreckles

frukost - 1 kokt agg med majonnas
    lunch - 3 quornkorvar (visserligen 6g/100g men det tycker jag inte ar sa farligt, kan bara inte ata vanlig korv), majonnas
    middag - 3 quornkorvar med blomkalsmos (gradde och riven ost i, mums!)
    mellisar - 5 paranotter, 2 morka chokladrutor, 1 kokt agg

• MrsFreckles

Frukost: 3 babybel (ar ingen storatare da...)
    Lunch - laxsas med zucchinipasta
    Middag - 3 quornkorvar, blomkalsmos med cheddarost
    Mellis - 1 ruta mork (85%) choklad, 6 paranotter

Kanske blir lite hallon och mascarpone senare till Desperate Housewives

• MrsFreckles
    Kenzie skrev 2008-11-26 21:06:10 följande:
    Haha men varför kolla alla på DH idag??? Det var ju igår
    I England ar det ikvall!
Svar på tråden Det här har jag ätit idag (LCHF)