-
Svar på #201Ostsoppa lat ju gott - recept?
-
Svar på #204Ja man kanske inte behover buljongen da ost smakar mycket anda och ar salt? Forresten, kan man ha buljong, ar det inte lite mjol i? Fast det ar val sa lite anda att det kanske inte gor nagot. Tack - ska prova snart! -
Frulle - 2 agg med majonnas
Lunch - marinerad vitlokskyckling med blomkalsmos, sallad med vinagerdressing
Middag - spenatsoppa gjord pa gradde med ett kokt agg till
Mellis/extra - mascarpone med 4 sma rutor mork choklad (85%) -
Frukost - 3 babybel, 1 kokospannkaka med smor
Lunch - spenatsoppa gjord med gradde, 1 kokospannkaka
Middag - vitloksmarinerad kyckling med svampsas (gjord pa gradde och smor), blomkalsgratang med lite gradde och cheddarost
Mellis - 2 babybel och 1 kokospannkaka -
Frukost: 2 babybel, rokt lax med aggrora, kaffe
Mellisar: 2 babybel, en bit mork choklad = skyller pa somnbrist...
Lunch: "kycklingmacka" dvs 2 stekta agg varvat med kyckling, ost och majonnas
Middag: auberginelasagne, hallon med gradde (Desperate Housewives-kvall, da maste man ha nagot gott!
) -
Frukost: 2 babybel, kaffe
Lunch: "macka" gjord pa kyckling, 2 stekta agg, 2 ostskivor och majonnas
Middag: rakgryta med gradde, kokt blomkal, hallon med vispad gradde till efterratt, rott vin
Mellis: en latte, en bit brie -
Frukost: 2 kokta agg med majonnas
Lunch: 3 aggmuffins med gronmogelost
Middag: auberginelasagne med notfars, gradde och Boursinost, hallon med mascarpone
Mellisar: nagra paranotter (bara 2.9 koliasr/100 gram!), 3 babybel, 1 apple (var saaaaa sugen pa frukt, gar pa kurs denna veckan och alla sitter och mumsar pa kex!) -
Tack!Smurfan 81 skrev 2008-10-30 22:20:00 följande:Var inte inbjuden till ditt konto... Ville bara säga att du är otroligt duktig som står emot frestelser när andra äter sånt man själv inte får äta! Bra jobbat!
Ar lattare an vad jag trodde det skulle vara, tanker bara att jag skulle bara ma samre om jag at en massa kex - for mig ar det sallan stopp vid ett, blir garna, 3 eller 5 eller...
-
Frukost - 2 kokta agg med majonnas
Lunch - broccolisoppa med stiltonost och gradde, oststavar, ugnsbakat apple med gradde
Middag - grillad lax med spenatsas
Mellis - 1 babybel -
Frulle - 2 babybel
Lunch - brocollisoppa med gronmogelost, oststavar
Middag - smorstekt kyckling, blomkalsgratang med lite gradde och gronmogelost, svampsas med lite gradde
Mellis - 2 sma bitar mork choklad, 3 paranotter, 1 glas rott vin (pa en tisdag minsann!) -
Frukost - 2 ostskivor, kaffe
Lunch - 6 bacon (quorn), 2 stekta agg, majonnas
Middag - hemlagade kottbullar med blomkalsmos
Mellis/kvallssnack - en rejal bit brie, 2 rutor 85% choklad -
For att "forsvara" mina ostskivor sa ar de inte enligt svenska matt - de ar ca 0.5 cm tjocka och nej, har aldrig haft mycket aptit pa morgonen...ost eller 1-2 kokta agg pa morgonen racker gott och val for mig. Som sagt, man ater tills man ar nojd! Tar igen det pa kvallen istallet
-
Du kan ata ost (babybel) eller nagra paranotter kanske? Eller rulla ost tillsammans med tex kalkonskinka, jattegott! Havregryn ska du nog ocksa undvika om du kor LCHF.EmelieSvensson skrev 2008-11-18 21:20:53 följande:En fråga:Jag brukar äta en portion havregrynsgröt till frukost (1 dl gryn, 2 dl vatten) vid 6 tiden innan jag går på jobbet.Vi har inte lunch föränn klockan 12 så jag har alltid en macka till halv 10 fikat med mig, men om jag ska börja med LCHF ska jag ju inte äta bröd. Vad kan jag äta på fikat för att hålla magen mätt fram till lunch?
-
frukost - 1 kokt agg med majonnas
lunch - 3 quornkorvar (visserligen 6g/100g men det tycker jag inte ar sa farligt, kan bara inte ata vanlig korv), majonnas
middag - 3 quornkorvar med blomkalsmos (gradde och riven ost i, mums!)
mellisar - 5 paranotter, 2 morka chokladrutor, 1 kokt agg -
Frukost: 3 babybel (ar ingen storatare da...)
Lunch - laxsas med zucchinipasta
Middag - 3 quornkorvar, blomkalsmos med cheddarost
Mellis - 1 ruta mork (85%) choklad, 6 paranotter
Kanske blir lite hallon och mascarpone senare till Desperate Housewives

-
I England ar det ikvall!Kenzie skrev 2008-11-26 21:06:10 följande:Haha men varför kolla alla på DH idag??? Det var ju igår