Amning första veckorna
Den 28/8 fick jag en liten dotter på 3310 g 2 veckor för tidigt. Amningen funkade från start och min mjölkproduktion kom i gång riktigt tidigt. Allt började som en dröm!
Nu har vi varit hemma i en dryg vecka och jag blir mer förvirrad för varje dag som går. Hon har gått från en supernöjd liten tjej till en riktig kinkig en! Hon känns alltid så stressad och ivrig när hon vill till bröstet. Huvudet och händer far åt alla håll och hon kan börja klaga/gråta innan hon ens försökt suga ordentligt. Idag har hon velat suga mer eller mindre konstant sen kl 11 på morgonen!! Somnar lite kort emellan, max 30 min, och sen är det dags igen! Tar hennes pappa henne vaknar hon nästan med en gång och börjar smacka, suga på sina fingrar och till slut gråta. Så höll det på igår kväll också. Natten har inte heller varit mycket bättre. Vad är det som händer? Är det normalt? Hur brukar amningen vara så här i början? Som sagt, hon är bara 10 dagar gammal.
Jag blir ledsen och orolig för att något gör henne så här missnöjd... om det nu är missnöjd hon är...