• vår längtan

Gravid trots lågt HCG????

Imorse gjorde jag ett CB digitaltest och det visade positivt...vilket verkade bra. Men saken är den att jag tidigare tagit andra graviditetstest som jag köpt på nätet och de har och visar fortfarande negativt. På grund av detta åkte jag med en kompis in till sjukhuset och tog ett blodprov. Det visade att jag hade 17 HCG i blodet. Och eftersom det var så lågt visste de inte om det var rester från mitt MA i början av augusti eller om det var en ny graviditet. Jag har ju trott att all HCG varit borta eftersom jag visat negativt på de andra testen. Nu sa de åt mig att ta ett nytt blodprov på onsdag för att då se om det visar en ökning eller minskning av HcG.
    Vad tror ni? Någon som varit med om något liknande?

• Svar på tråden Gravid trots lågt HCG????
  • Isa75

17 låter väldigt lågt för att det ska vara en graviditet. Det ökar ju jättesnabbt när man är gravid, tror det ökar upp till flera hundra på några dagar bara.

• vår längtan

14 dagar efter ÄL ska det ligga på 48. Sen ökar det ganska snabbt. Men jag är inte riktigt 14 dagar efter ännu...

• Modeshi

Jag tror att du bara har fangat upp det valdigt tidigt, jag tror inte att det ar rester fran MA. Hur manga dagar efter AL ar du? Om HCG inte har okat pa onsdag sa kan det ju tyvarr vara ett valdigt tidigt mf ocksa.. Hoppas attd et har dubblats!!! Hor av dig nar du vet! Lycka till!!

• Vikingakvinnan

Själv är jag en låghormonare och plussade inte förrän BIM+17. Och allt var bra med den lill*.

MEN jag har även plussat med CB så sent som 8 veckor efter skrapning, ca 13 veckor att graviditeten gick under.

Jag tror tyvärr att du får vänta tills du får nästa provsvar innan du får veta.

Lycka till!

• vår längtan

tack för alla svar!

• Smileycat

HUr har det gått?
    Hoppas på något bra iaf..

(¯`°?.¸ ღ♥Min älskade Ebba 5/5-06♥Sambon Stefan♥Bonusdottern Vanja 050430♥ღ ¸.?°´¯)
  • Tindra o Smillas mamma

hej.

i min förra graviditet så hade jag inte så högt hcgvärde som man skulle ha, men då fick jag gå och ta regelbudna blodprover för att se om det skulle leda till mf eller om det skulle bli en bebis och det blev det och nu är hon 14 månader. lycka till...

Svar på tråden Gravid trots lågt HCG????