• EllieK

Väcka spädbarn för mat på natten??

Har hört att man ska väcka spädbarn på natten om de inte vaknar själv för att äta. Min 3 veckors sover från ca 22.00 till ca 05.30. Är det för länge för henne? Måste tillägga att hon har ett amningsmaraton på ca 2 timmar innan hon somnar.

Måste man väcka?? Mina andra barn har vaknat automatiskt efter ca 3-4 timmar och jag tycker detta är lyx.

• Svar på tråden Väcka spädbarn för mat på natten??
  • Mickis74

Har aldrig väckt våra för att äta på natten...

• Winterfresh

Vaknar de inte själva skulle jag aldrig väcka dem för att mata dem, enbart om de går upp dåligt i vikt.
    Min son sov oftast nätterna igenom...så lät honom sova. Anser att barn vaknar om de är hungrig...

• EllieK

Och det är väl ok så länge de följer sin viktkurva?

Mickis74 skrev 2008-09-07 18:24:50 följande:
    Har aldrig väckt våra för att äta på natten...
  • EllieK

Så skönt att få era svar Det är ju urskönt att hon sover.

Winterfresh skrev 2008-09-07 18:25:46 följande:
    Vaknar de inte själva skulle jag aldrig väcka dem för att mata dem, enbart om de går upp dåligt i vikt.Min son sov oftast nätterna igenom...så lät honom sova. Anser att barn vaknar om de är hungrig...
  • Cilla33

Om hon går upp i vikt som hon ska behöver du ABSOLUT INTE väcka henne. Alla mina tre har sovit hela nätterna väldigt tidigt, ibland kom det perioder då de vaknade och ville äta på natten (tillväxt perioder) men jag har aldrig väckt dem för att ge dem mat! Skönt för henne att ha en utvilad mamma!!!

• AnnaU

Jag har aldrig väckt något av våra barn. Var glad att din bebis sover och så länge den följer sin kurva så är det ju inga problem. Den äter väl sig mätt på dagen

• carola1977

Min dotter var också så att jag ammade henne i stort sett hela kvällen och sedan sov hon ca 6 timmar i följd. Lite trist att vara så uppbunden på kvällen men jätteskönt att hon sov så bra.

• Viewsonic

Väcka? Är du galen?

dator heter det. datOR...
  • Eisa

De vaknar väl om de är hungriga? Även de måste väl vila magen lite också

• Tjofsen

De säger väl att när bebisen är väldigt liten ska den väckas om den inte äter på typ 6 timmar. De kan lätt drabbas av vätskebrist. Men är det en lite äldre bebis så behöver man inte. Men innan 3 månader bör man väl ge bebisen mat var 4 timme i alla fall. Men ser man att bebisen mår bra och kurvan är helt okej så är det ju mer dumt att väcka de små.

Gud va skönt ni måste ha det som får sova hela nätterna.

Svar på tråden Väcka spädbarn för mat på natten??