• Anonym (henne)

Shit, jag svalde en bit plast!

Jag åt en bit ost som var styckförpackad. Upptäckte sedan att några plast bitar från förpackning följt med osten som jag åt! Jag spottade ut en bit men en bit svalde jag. Är det farligt? Kan den täppa till luftväg eller något annat nu i efterhand?

• Svar på tråden Shit, jag svalde en bit plast!
  • Anonym (henne)

Tycker att det är hemskt att de tillverkar ost där små bitar plast följer med på osten när den öppnas!

Ingen som vet om jag ska vara orolig för plastbiten som jag svalt?

• Lady Dahmer

du behöver inte vara orolig.

It is better to have ideals, and fail to live up to them, than it is to have no ideals at all.
  • Anonym (henne)

Tack! Sitter nämligen här och får världens ångest!

• Ärlig

Käkade själv plast för ett tag sedan, en bit från en plastpåse jag fryst in spagetti och köttfärssås i.
    Såg inte förren jag slände påsen efter att jag ätit att det saknades ett hörn.
    Tänkte inte mer på det, det kommer ut den naturliga vägen.

Och det gjorde den, med råge. Började må lite småkonstigt efter 3-4 timmar, nästan lite illa.
    Sedan kom rejäla olustkänslor och kroppen reagerade som precis innan man svimmar, den där kalla, pirrande, lite svartnande känskan.
    Lade mig på golvet i köket och kände mig överkörd för att i samma stund känna att jag måste på toa. Nu. NU!!!

Sprang hukad (vågade inte ha huvudet över hjärtnivå, rädd för att svimma) till WC och hmm... gjorde det jag behövde och det gick undan, satt sedan och skakade en stund för att sedan efter ca 5 minuter må precis som vanligt igen. Som om ingenting hade hänt.

Så, det KAN bli galet, men min kropp reagerade på att "det där, DET ska INTE vara i mig" och hjälpte det ut illa kvickt.

Hursomhelst, nu e väl du skiträdd för att det ska hända dig och det är inte alls säkert, du kommer kanske inte märka av det öht, men OM du skulle känna av något så vet du vad det är du eventuellt har att vänta.

Men lugn, det går fort ifall du reagerar som jag.
    Jättefort

• Anonym (Glupsk)

Helt säker på att du inte behöver oroa dig. Sist vi åt kebab åt jag upp en hel servett blöt av kebabsås..
    Undrar vad man ätit upp i sina dar utan att veta om det??
  • Ärlig

Anonym (Glupsk) skrev 2008-09-08 01:13:02 följande:

Helt säker på att du inte behöver oroa dig. Sist vi åt kebab åt jag upp en hel servett blöt av kebabsås..Undrar vad man ätit upp i sina dar utan att veta om det??
    Smaskens

Men visst, du har rätt, tror inte man vill veta vad man ätit i sina dar...
  • Lady Dahmer
    Ärlig skrev 2008-09-08 01:12:32 följande:
    Käkade själv plast för ett tag sedan, en bit från en plastpåse jag fryst in spagetti och köttfärssås i.Såg inte förren jag slände påsen efter att jag ätit att det saknades ett hörn.Tänkte inte mer på det, det kommer ut den naturliga vägen.Och det gjorde den, med råge. Började må lite småkonstigt efter 3-4 timmar, nästan lite illa.Sedan kom rejäla olustkänslor och kroppen reagerade som precis innan man svimmar, den där kalla, pirrande, lite svartnande känskan.Lade mig på golvet i köket och kände mig överkörd för att i samma stund känna att jag måste på toa. Nu. NU!!!Sprang hukad (vågade inte ha huvudet över hjärtnivå, rädd för att svimma) till WC och hmm... gjorde det jag behövde och det gick undan, satt sedan och skakade en stund för att sedan efter ca 5 minuter må precis som vanligt igen. Som om ingenting hade hänt.Så, det KAN bli galet, men min kropp reagerade på att "det där, DET ska INTE vara i mig" och hjälpte det ut illa kvickt.Hursomhelst, nu e väl du skiträdd för att det ska hända dig och det är inte alls säkert, du kommer kanske inte märka av det öht, men OM du skulle känna av något så vet du vad det är du eventuellt har att vänta.Men lugn, det går fort ifall du reagerar som jag. Jättefort
    om jag ska vara ärlig så tror jag inte det var plastbiten....
    It is better to have ideals, and fail to live up to them, than it is to have no ideals at all.
  • Ärlig

Lady Dahmer skrev 2008-09-08 01:15:09 följande:

om jag ska vara ärlig så tror jag inte det var plastbiten....
    Jopp, åt likadan mat dagen innan
    Exlusive plasten.
  • Mandi74
    Ärlig skrev 2008-09-08 01:12:32 följande:
    Käkade själv plast för ett tag sedan, en bit från en plastpåse jag fryst in spagetti och köttfärssås i.Såg inte förren jag slände påsen efter att jag ätit att det saknades ett hörn.Tänkte inte mer på det, det kommer ut den naturliga vägen.Och det gjorde den, med råge. Började må lite småkonstigt efter 3-4 timmar, nästan lite illa.Sedan kom rejäla olustkänslor och kroppen reagerade som precis innan man svimmar, den där kalla, pirrande, lite svartnande känskan.Lade mig på golvet i köket och kände mig överkörd för att i samma stund känna att jag måste på toa. Nu. NU!!!Sprang hukad (vågade inte ha huvudet över hjärtnivå, rädd för att svimma) till WC och hmm... gjorde det jag behövde och det gick undan, satt sedan och skakade en stund för att sedan efter ca 5 minuter må precis som vanligt igen. Som om ingenting hade hänt.Så, det KAN bli galet, men min kropp reagerade på att "det där, DET ska INTE vara i mig" och hjälpte det ut illa kvickt.Hursomhelst, nu e väl du skiträdd för att det ska hända dig och det är inte alls säkert, du kommer kanske inte märka av det öht, men OM du skulle känna av något så vet du vad det är du eventuellt har att vänta.Men lugn, det går fort ifall du reagerar som jag. Jättefort
    Så där blir det för mig ofta, men jag äter inte plast.
    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Jag Vill Ha Husvagn

ja du kommer dö

vilken fråga

• Anonym (henne)

Skönt att höra att det inte bara är jag som käkar plast o.d. !

• Ärlig
    Mandi74 skrev 2008-09-08 01:16:51 följande:
    Så där blir det för mig ofta, men jag äter inte plast.
    ...då är frågan vad du äter kvinna
  • Mandi74
    Ärlig skrev 2008-09-08 01:17:32 följande:
    ...då är frågan vad du äter kvinna
    Haha.. mmm, vad fan stoppar jag i mig egentligen?!?
  • Audrey Will

Hahahaha!:))

Sist vi åt kebab åt jag upp en hel servett blöt av kebabsås..Undrar vad man ätit upp i sina dar utan att veta om det??
  • Anonym

Beroende av vad man ätit, så efter 3-4 tim så är en del av maten i 12fingertarmen, inte i slutröret *s* såvida man inte ätit skämd mat, men då brukar det komma andra vägen först.

• Mandi74
    Helt säker på att du inte behöver oroa dig. Sist vi åt kebab åt jag upp en hel servett blöt av kebabsås..Undrar vad man ätit upp i sina dar utan att veta om det??
    Hur lyckades du få i dig en hel servet utan att märka det? *imponerad*
  • Ärlig
    Anonym skrev 2008-09-08 01:19:30 följande:
    Beroende av vad man ätit, så efter 3-4 tim så är en del av maten i 12fingertarmen, inte i slutröret *s* såvida man inte ätit skämd mat, men då brukar det komma andra vägen först.
    Tog inte tiden, om det stämmer det du säger så var det uppenbarligen längre tid. Sorry
Svar på tråden Shit, jag svalde en bit plast!