• förväntan68

Vi som gör ÄD i Europa del 3

Jag fortsätter tråden efter Raspberry,

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-08 14:50
    Denna tråd är för oss som har/haft svårt att få barn och valt att göra en äggdonation utomlands. Det är en "gammal" tråd som fortsätter

• Svar på tråden Vi som gör ÄD i Europa del 3
  • förväntan68

LISTAN

På G:
    Sanca: 1a ÄD AVA Riga prel 10 okt

Nuet: 5e ÄD i aug/sept.

Längtansmamman 42 år: ÄD i Riga, ca 20 aug

fille 43år: 2 ÄD AVA-Peter,FET den 8 sept.(1 ÄD-försöket ej gjord pga förkylning) tidigare 3 IVF+2 FET i Danmark

Raspberry81: 2 ÄD Riga Torsdag 11/9

makima 44år: 1 ÄD i september, IVI-kliniken Madrid, tidigare IVF i Danmark.

Solis65: 43: Tidigare 3 IVF + 2 FET, 2:a ÄD v46 Tjeckien

Tigermom 31år: tidigare 5 IVF utan resultat, första ÄD försök i Finland, ET 18-20 sep.

Förväntan68: 1 äd juli 08, 2:a ÄD (fryset) sept/okt

ZXZX 45 år: tidigare ÄD 1 ET mars -08, 1 FET april -08, nästa försök ET prel 9 okt. AVA-Tammerfors

Väntar:
    Pigan74 33 år: tidigare 5 IVF, utan resultat, ÄD i nov.

Grynet 43 år: 1:a ÄD i Juli 08, 2:a jan/feb-08

Vitsippa65 43 år: tidigare 9 inseminationer, 4 IVF, varierande resultat... första ÄD i höst (Spanien)

Liselotte B: ÄD i Riga i höst

Ruvare:
    Solstickan41: 1:ÄD (2st 4-celliga) Testdatum 18/9

Gravida:
    Squirl 46 år: gravid genom 1:a ÄD okt-07, missfall. Gravid 2:a ÄD mars -08

Ayrtons´s sambo´: Gravid efter 2:a försöket i början av mars 2008

Dimmoriskyn 40 år: ÄD 18:e mars StPetersburg (3:e försöket

töjet 43 år: ET 23/4, första ÄD-försöket

Ninnie65: Första ÄD-försöket, ET 30 april

• förväntan68
    Svar på #2
    Solstickan. Jag håller tummarna för dig, det verkar som du mår bra. När jag ruvade och det inte gick vägen började jag må dåligt och fick som mensvärk, ont och så där, var också jättetrött.
  • förväntan68
    Svar på #4
    Jag kände mig aldrig gravid, inte alls och sedan på dag 6-7 blev jag nästan sjuk, jag låg i sängen ganska orkeslös och mådde dåligt sedan började jag blöda mer och mer. Det gick inte att missa. Efter ytterligare en dagen ökade jag dosen med mediciner åtskilligt och slutade blöda. Jag tror mina pyren aldrig fick fäste. Men jag har 10 st ägg i frysen. Då för tillfället kände jag att nått var fel och jag blev så dålig att jag sa till min man att hellre avbryta detta än att ruttna upp inifrån. Det kändes så. Så bestämde vi att vi fortsätter prova, sedan gjorde vi hcg prov som inte hade utslag alls. Då slutade jag med medicinerna och då var det ganska skönt eftersom det blev fel.
    Skriver min upplevelse hur det blev när det inte blev nått. Jag tror du är gravid, jag hoppas det och håller tummarna för dig.
  • förväntan68
    Svar på #7
    Solstickan
    Jag ville inte skrämmas utan bara berätta hur det kan bli då det inte blir. I alla fall för mig. Men efter jag slutat med medicinerna och blödningen kom igång blev jag snabbt bra igen supersnabbt och nu mår jag faktiskt bättre än innan. Det var precis som kroppen fick en genomkörare av alla mediciner. Vi ska snart göra ett till försök och nu känns det betydligt positivare.
    Kram på dig
  • förväntan68
    Svar på #10
    Till Bette
    jag har varit på AVA Riga. Jag kom dit på besök i maj och gjorde en ÄD i mitten av juli. Statistiken är väl kring 50% men vet inte hur man beräknar det. Men jag tror man ska utrusta sig med tålamod för det är inte så enkelt. Se på "vår lista" här.
  • förväntan68
    Svar på #13
    Till Makima
    Grattis på födelsedagen i efterskott
  • förväntan68
    Svar på #15
    Hej Nidra!
    Vi har tagit medicinen med oss vid första besöket hos AVA. Klart att det blev dyrt men jag orkar inte chansa med att hitta nån som kan skriva ut. Sedan vet jag inte om jag tror på detta med "likvärdig" medicin.
  • förväntan68

Hej
    Nån som kan förklara för mig varför man ska börja med Estrofem (progesteron) på andra blödningsdagen.

• förväntan68
    Svar på #20
    Tack sleeping.
    Solklart när du förklarar. Det är Estrofem jag börjat med nu. Men vet du varför man börjar dag 2. Att jag frågade tidigare var för att jag fick för mig att min mens skulle avstanna men nu vet jag att det gör den inte.
    Kram på dig
Svar på tråden Vi som gör ÄD i Europa del 3