• Maari

Vi som gör ÄD i Europa del 3

Hej alla ni som är i ÄD-världen! Nu är det dags för mig att ge mig till känna. Jag har följt er ett tag och ni har gett mig väldigt mycket styrka/energi utan att ni vetat om det. Tack! Så nu är det min tur att dela med mig av detta till er.
    Efter ett misslyckat ET och ett misslyckat FET ruvar jag nu för tredje gången efter FET i fredags den 28/11 kl.13,30 på AVA-kliniken i Åbo, Finland. Kändes konstigt att läsa att någon gjort detta exakt samma dag och tid som jag (Bette).
    Jag skulle gärna vilja vara med i ert forum för jag känner att ni har samma tankar och funderingar som jag och att både ni och jag har mycket att ge varandra.
    Jag, som säkert en del av er andra, går och känner efter. Snart har jag nog haft alla graviditetssymptom som finns! Men dem sitter väl mest mellan öronen...
    Med hopp om vidare kontakt med er!
    Mvh Maari

• Maari

Tickan: Tack så mycket! All kraft och energi till ditt sista ägg från mig.

• Maari

Tack för alla fina välkomnande och Lycka Till svaren från er, det värmer verkligen!

ÄlvanAlva. Jag har läst att du också varit i Åbo. Underbart att du är gravd!!

Solis65. Jag beklagar och skickar här också en varm tankte till dig. Jag har läst om dig och DU känns som en mycket stark kvinna. Du kommer att lyckas! Ta hand om dig och Ladda inför feb & mars!

• Maari

Hej! Nu är jag med er och har lagt in mig som ruvare och har testdag den 12/12.

PÅ GÅNG:
    Pigan74 33 år: tidigare 5 IVF, utan resultat, 1:a ÄD v 4 Finland
    Förväntan68: 1:a ÄD juli 08, 2:a ÄD prel 16/12, Riga
    Liselotte B: ÄD i Riga i december
    mytrouble 48 år: Tid 6 insem + 3 IVF utan resultat. 1:a ÄD 17-18 dec, Pedieos, Cypern
    ZXZX 45 år: Tidigare ET 20/3, FET 22/4 och ET 9/10 -08 - missfall, AVA Tammerfors, 4 eskimåer kvar... FET i december
    Grynet 43 år: Tidigare 1:a ÄD, juli -08, 2:a ÄD prel 26/2 -09, Tjeckien.
    Tigermom 31 år: Tidigare 5 IVF utan resultat, första ÄD-försök i Finland, 2st pyren. Plus 29 sept, missfall 12/10. FET i Tammerfors: 4/12-08

VÄNTAR:
    Chris06: 2 ÄD, AVA-Peter 07-10 MF i nov och 08-04 MF i maj. Ny ÄD/EmD plan mars -09. 3 frysta kvar
    Tuffsans: ÄD på Elite i Estland under hösten/vintern
    Caribe 41 år: 3 insem + 6 IVF utan resultat, första ÄD Finland 2009? Träff Doktor 20/11
    makima 45 år: Tidigare IVF i Danmark. 1:a ÄD 11 okt 08, ofostrig grav. Nästa försök Jan/feb 09
    Solis65 43 år: Tidigare 3 IVF+ 2 FET, 2:a ÄD

RUVARE:
    Maari 45år: 2 ml ÄD tidigare Nu 3:e försöket. V 48, AVA i Åbo.
    Nioli: Tidigare genomgått IVF och har haft 5 mf/ma. 1:a ÄD i Åbo testdag 10/12
    Kim Carol: 1:a ÄD, v 48, Finland
    Bette: 1:a ÄD V48 Riga, 1 sexcelligt embryo.
    Error 37 år: Tidigare 4 ivf, Första ÄD 1:a dec, AVA-Peter

GRAVIDA:
    Squirl 46 år: Gravid genom 1:a ÄD okt -07, missfall. Gravid 2:a ÄD mars -08
    töjet 43 år: ET 23/4, första ÄD-försöket
    Ninnie65: Första ÄD-försöket, ET 30 april
    Igor: ÄP 25/8 1:a ÄD 28/8 -08 AVA Riga.
    Solstickan 41: 1:a ÄD (2st 4-celliga) ET 4 sept
    Fille 44: 1:a ÄD, FET 8 sept 2 st blastocytembryon
    Sanca: 1:a ÄD AVA Riga 16 okt
    Nikolina 46 år: 7:e ÄD AVA Riga 17 okt
    ÄlvanAlva: 1:a ÄD AVA Åbo nov -08
    Vitsippa65 43 år: 1:a ÄD m ET 12 nov, IREMA i Spanien

HAR FÅTT BARN:
    Dimmoriskyn: V 33+3. Flicka 1720g, pojke 2135g. Vaginal förlossning, huvud/tvärläge
    Ayrtons sambo: v39+6. Flicka 3390gNu skall det gå!!

• Maari

Hoppas nästa vecka blir den bästa +++++ veckan i AVA-klinikernas i historia. Med tanke på vår ruvarlista... Jag Håller tummarna för oss allihop.

• Maari

Tigermom: Åhh vad spännande och underbart! Skönt för äggen att komma in i värmen )) Ruva, njut och ta det lugnt, så håller vi tummarna!

Hej ZXZX: Jag är ny här och vill passa på att säga HEJ även till dig. Jag läste din presentation. Du som jag träffade mannen i livet sent. I mitt fall så kom jag i klimakteriet redan när jag var 40 år. Tänk ändå vad fantastiskt att vi får chansen att göra ÄD. Vad kul att du är på gång igen! Lite pepping, Upprepade behandlingar = ökar chanserna, positivt

• Maari

ZXZX: Jag känner igen mig i din beskrivning ovan. Det skulle vara underbart och en stor ära att få uppleva mammalivet som vi är redo för NU Jag har tidigare varit mycket för karriären och älskar mitt jobb. Det jag känner nu är att jag inte tänkt på mig själv utan bara jobba, jobba, jobba och sen mig själv. Nu ser jag livet med andra ögon och försöker sätta mig själv i första rum!!!

Jag måste få säga, vilken fantastisk lillasyster du har! Är det fortfarande hennes ägg som ligger i frysen och väntar på dig? Eller är det någon annan donaters?

Kram Maari

• Maari

tandmaja: Jag håller tummarna för dig. All Lycka till! Det är många som blivit gravida när dom varit förkylda, ta det bara lugnt och vila

Kram Maari

• Maari

tandmaja: Jag önskar att jag kunde skriva att jag har alla gravsymtomer som finns... Det enda jag känner är lite dragningar i ljumskarna ibland och imellanåt en känsla som svag mensverk. Jobbigt! Jag känner mig mest orolig och misströstar redan, inte bra men svårt att kontolera sig och lådsas som allt är på topp, tror att du fattar!

• Maari

Nidra: Hej på dej! Precis som för alla andra så håller jag tummarna för dej också! Fortsätt med din Yoga, det tror jag dina embryon gillar

Kram Maari

Svar på tråden Vi som gör ÄD i Europa del 3