• SuzyQgirl

HP Photosmart essential- jag blir tokig....

Ska skriva ut bilder & förut hade vi Hp photosmart premier men p.g.a. att vi har bytt dator så har vi nu windows vista & då kan vi tydligen inte ha premier utan bara essential som är mkt sämre. Det jag vill kunna göra är att skriva ut olika kort i valfria olika storlekar på ett ark men det går inte med essential. Suck! Någon som har ngt tips? Något bra program som fungerar med vista?

• Svar på tråden HP Photosmart essential- jag blir tokig....
  • inze

Nu tyckte jag inte helelr om HP:s program så jag installerade om skrivaren och tog inte med nåt av HP:s program m m utan bara det som behövdes för att skrivaren skulle kunna fungera.

Men jag har för mig att man kunde skriva ut lite olika varianter med Essential. Om man kollar på HP:s sida verkar det så också men det kanske inte stämmer i alla fall:
    http://www.hp.com/united-states/consumer/digital_photography/free/software/tips/goof-proof-prints.html

Jag har ett program som heter PhotoScape som har rätt många olika mallar för collage om nåt sånt skulle kunna fungera.
    http://www.photoscape.org/ps/main/screenshot.php

• SuzyQgirl

Visst finns det olika mallar på essential men då får jag inte själv välja storlek på korten. På premier kunde jag välja helt fritt precis hur jag ville ha det. Då kunde jag sätta ihop egna fotopaket & ha samma kort i olika storlekar som jag valde storlek på själv på ett & samma ark.
    Kan man det på photoshape?
    De standardmallar som är med i programmen har jag ingen nytta av då jag inte kan styra storleken själv på dem, tyvärr.

• inze

Nja om du helt kan styra storleken själv i PhotoScape vet jag inte. De har en massa olika mallar för collage men man måste nog hålla sig till hur mallen ser ut.

Om du vill ha flera olika storlekar är det inte lättast att använda ett vanligt bildbehandlingsprogram då. Förslagsvis ett som kan använda lager och där göra en bakgrund i den storleken man vill ha och sedan placera övriga bilder, i valfri storlek, på den.

Svar på tråden HP Photosmart essential- jag blir tokig....