Inlägg från: Min högsta önskan |Visa alla inlägg
  • Min högsta önskan

"Dåliga unga mamma!"

Men herregud! Vilken männska!
    Hur 17 kan man kläcka ur sej en sån sak??
    Vad vet hon om hur du är som mamma??
    Bara för att du är ung, betyder väl inte det att du är en dålig mamma??
    Det finns väl äldre kvinnor som kan vara superdåliga mammor!! Det behöver ju absolut inte höra ihopa med åldern!
    Såna kärringar tål jag bara inte!!!
    Grr! Blir så ARG!!!

• Min högsta önskan

Bra gjort!

Heeleena skrev 2008-09-08 12:15:42 följande:
    "Dagens ris går till en äldre dam i Fredhäll, Kungsholmen!Numera får visst folk säga precis vad dem vill, helt utan provocerande. Här går man ut med dottern i vagnen, den äldre damen kommer fram och dottern ler,så säger hon "-Är du ute med barnflickan och åker vagn?" Nej svarar jag då, detta är min dotterSvaret man får lyder "-Du? Mamma? Stackars barn med en så dålig ung mamma till förälder!"Jag står kvar som ett stort frågetecken. Jag är 20 år gammal, det är då inte ungt! Så trött på alla dessa fördomar och att folk har mage och säga sådana här saker! Kom inte och påpeka mitt föräldraskap! Enligt mig själv är jag en supermamma!"Vad jag skickade in till SVD!
  • Min högsta önskan

Det är nog tyvärr ingen idé med en sån tröja..
    Satkärringar kan väl inte engelska ändå, eftersom de verkade ha växt upp på stenåldern..

kidA skrev 2008-09-09 10:45:01 följande:
    men usch vilken tant!du är ju inte särskilt ung för den delen heller. jag är 28 o har 3 barn. har aldrig fått såna kommentarer. fick oxå första barnet vid 20.
Svar på tråden "Dåliga unga mamma!"