• Heeleena

"Dåliga unga mamma!"

Vet inte om jag ska skratta eller gråta!?

Var nyss ute med hunden och Elsa satt i vagnen och var väldigt nöjd! Då kommer det en äldre dam och Elsa börjar le (som hon gör åt alla människor!) så säger rent ut sagt, kärringjäveln;
    - Är du ute med barnflickan och åker vagn?
    - Nej det är faktiskt min dotter säger jag då.
    - Du? Mamma? Stackars barn med en så dålig ung mamma till förälder! Så bara går hon!

jag fick en stor klump i halsen och vart helt knäpptyst! såhär i efterhand har jag så mycket jag skulle vilja säga till den där kärringen! Så trött på dessa fördomar!

• Svar på tråden "Dåliga unga mamma!"
  • Heeleena

Precis så känner jag också! Trött jag blir!

• Heeleena

Tack, behövde höra det! Jag känner mig inte direkt ung, och jag VET att jag är en bra mamma! Hoppas faktiskt att jag stöter på henne igen så att jag kan få säga ett och annat! Tänker inte tolerera hennes ord!

• Heeleena

haha, Dagens ris! Den var faktiskt bra! Vart kan man skicka in sånt? :D (Skadeglad!)

• Heeleena

"
    Dagens ris går till en äldre dam i Fredhäll, Kungsholmen!
    Numera får visst folk säga precis vad dem vill, helt utan provocerande.

Här går man ut med dottern i vagnen, den äldre damen kommer fram och dottern ler,
    så säger hon "-Är du ute med barnflickan och åker vagn?" Nej svarar jag då, detta är min dotter
    Svaret man får lyder "-Du? Mamma? Stackars barn med en så dålig ung mamma till förälder!"

Jag står kvar som ett stort frågetecken. Jag är 20 år gammal, det är då inte ungt! Så trött på alla dessa fördomar och att folk har mage och säga sådana här saker! Kom inte och påpeka mitt föräldraskap! Enligt mig själv är jag en supermamma!"

Vad jag skickade in till SVD!

• Heeleena

Verkar som det är många här som fått utstå en och annan kommentar!

Fattar inte när folk ska ge upp? Har dem verkligen så tråkiga liv att dem måste ge sig på folk dem inte ens känner? Pinsamt!

• Heeleena

Jadu! Hon tog väl förgivet att bara för att jag är ung så är jag en dålig mamma (för så är det ju verkligen!?! suck!)

Gud vad bra att du sa sådär!!! önskar jag gjorde det samma! Glad jag blir av folk som står på sig! Go girl!

• Heeleena

nämen du skämtar med mig?! jag skulle vilja ta fram en tröja där det står typ "mind your own business, so shut the f*ck up!"

• Heeleena

Haha! Det har du iofs rätt i om tröjorna! Synd att så många ska bli "tillrättavisade" av andra människor. Förstår inte att folk har så lite att göra att man måste vara som en igel på folk man inte ens känner!

• Heeleena

Haha ni skämtar!? Det finns inget annat ord än PINSAMT!

• Heeleena

Jag lät mitt barn sitta naken och huttra i vagnen under bar himmel, stog och blåste rök i hennes ansikte, samtidigt som jag gav henne ren sprit i flaskan. Vad kanske det hon menade med dålig mamma?

= Jag var ju ute i lite duggregn med hunden, ett påklätt barn, gummistövlar och regnjacka. Måste vara en riktigt dålig mamma.....

Svar på tråden "Dåliga unga mamma!"