• Andaloal

"Dåliga unga mamma!"

Heeleena skrev 2008-09-08 11:43:16 följande:
    Vet inte om jag ska skratta eller gråta!?Var nyss ute med hunden och Elsa satt i vagnen och var väldigt nöjd! Då kommer det en äldre dam och Elsa börjar le (som hon gör åt alla människor!) så säger rent ut sagt, kärringjäveln;- Är du ute med barnflickan och åker vagn?- Nej det är faktiskt min dotter säger jag då.- Du? Mamma? Stackars barn med en så dålig ung mamma till förälder! Så bara går hon!jag fick en stor klump i halsen och vart helt knäpptyst! såhär i efterhand har jag så mycket jag skulle vilja säga till den där kärringen! Så trött på dessa fördomar!
    En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • Andaloal
    Heeleena skrev 2008-09-08 11:43:16 följande:
    Vet inte om jag ska skratta eller gråta!?Var nyss ute med hunden och Elsa satt i vagnen och var väldigt nöjd! Då kommer det en äldre dam och Elsa börjar le (som hon gör åt alla människor!) så säger rent ut sagt, kärringjäveln;- Är du ute med barnflickan och åker vagn?- Nej det är faktiskt min dotter säger jag då.- Du? Mamma? Stackars barn med en så dålig ung mamma till förälder! Så bara går hon!jag fick en stor klump i halsen och vart helt knäpptyst! såhär i efterhand har jag så mycket jag skulle vilja säga till den där kärringen! Så trött på dessa fördomar!
    Haha risa kärringen i tidningen.
    Dagens ris till den ouppfostrade gamla tanten som har mage att kommentera okända människor förldrarskap.
  • Andaloal
    Vasen skrev 2008-09-08 11:49:35 följande:
    Vilken konstig tant. Hon kanske är en sån som går omkring och säger oförskämdheter till folk hon träffar bara för att. Det är tyvärr inte helt ovanligt att folk blir oförskämda på ålderns höst och säger helt obegripliga saker. I kvarteret där jag bor finns en äldre man som brukar förfölja alla som går hand i hand och ropa en massa dumheter.
    Haha Ja ojoj.

Tänk om vi blir likadana Hoppas inte.
  • Andaloal
    Birgitta2 skrev 2008-09-08 11:54:29 följande:
    Skicka till insändarsidan i DN eller Svenska Dagbladet: "Dagens Ris till tanten som så oförskämt uttryckte sig" osv osv osv. Hon kommer säkert känna igen sig. Och förhoppningsvis skämmas.
    Ja precis vad jag skrev ovan
Svar på tråden "Dåliga unga mamma!"