• storhumlan

Vilken tid???

Vilken tid ska eran 13 åring vara hemma på kvällarna?

Både vardag & helg kan ni skriva.

Får era tonåringa dra på stan fast dom inte skött skolan,läxor mm under veckan?

Är det rätt att "straffa" dom genom att vara hemma om dom inte skött skolan mm under veckan??

• Svar på tråden Vilken tid???
  • kaji

vi har aldrig haft särskilda tider som alltid gäller utan bestämmer från gång till annan om de får gå ut och isf hur länge.

sköta skolan är en förutsättning för att få gå någonstans alls. ska de göra något särskilt så får de normalt vara kvar tills det slutar, bara dra runt på stan´... mer tveksamt, om de överhuvudtaget får det vill jag nog ha dem hemma senast kl 23, helger, vardagar skulle det inte tillåtas, inte för en trettonåring iaf

• abnocto

Min 14 åring får vara ute till 22 vardagar och 00.30 helger. Tror han har lite tillgodo av att ha en äldre syster så man blir lite mer "tryggare" som föräldrer om det funkat då.
    Det är hans ansvar att sköta skolan och i och med att jag inte hört att han inte gör det så har jag inga restriktioner så länge jag vet var han är. De drar aldrig på stan utan är hemma hos varandra.

• Majsan70

Jag ser helst att mina barn inte drar på stan överhuvudtaget. De får gärna gå dit när de har nåt där att göra men inte för att fördriva tiden. Min 13 åriga tejej har inga direkta tider just nu eftersom hon inte är ute alls på kvällarna. Men kommer den tiden så blir det nog vid 21 tiden skulle jag tro. Helg som vardag. Vid speciella tillfällen diskuteras det o så löser vi det där o då och vi hämtar.

Inte ens min 16 åring får vara ute längre än till 22 förutom vid speciella tillfällen som fotboll, träning bio osv och då hämtar jag.

Straff tror jag inte på överhuvudtaget. Däremot så vet de att läxor o hemuppgifter skall göras o gör dem utan att knota.

• storhumlan
    Majsan70 skrev 2008-09-10 17:37:32 följande:
    Jag ser helst att mina barn inte drar på stan överhuvudtaget. De får gärna gå dit när de har nåt där att göra men inte för att fördriva tiden. Min 13 åriga tejej har inga direkta tider just nu eftersom hon inte är ute alls på kvällarna. Men kommer den tiden så blir det nog vid 21 tiden skulle jag tro. Helg som vardag. Vid speciella tillfällen diskuteras det o så löser vi det där o då och vi hämtar.Inte ens min 16 åring får vara ute längre än till 22 förutom vid speciella tillfällen som fotboll, träning bio osv och då hämtar jag.Straff tror jag inte på överhuvudtaget. Däremot så vet de att läxor o hemuppgifter skall göras o gör dem utan att knota.
    Vilken mamma du är.

Nu menar jag att du är en KLOK mamma som bryr dig.

Det är som om det hade varit jag som skrev.
  • Majsan70
    storhumlan skrev 2008-09-11 08:03:25 följande:
    Vilken mamma du är.Nu menar jag att du är en KLOK mamma som bryr dig.Det är som om det hade varit jag som skrev.
    Tack! Vad trevligt att ha nån som är lite likatänkande.
  • Waldo

Min 13 åring ska vara hemma kl 19 på vardagar och kl 22 på helger.
    På vardagarna behövs det lugn och ro för att sköta skolan och detta kommer före kompisar
    För övrigt ska datorn vara stängd kl 21 och ungen i säng kl 22

Sova över får man göra på helgen, men då ska jag veta vem det är hos och vill ha klartecken från den andres föräldrar

Om man missköter sig, slarvar med läxa eller skolarbete, då är straffet utegångsförbud

• mirre2

har inga speciella tider för min 13åring då han alltid är hemma 20-21 ovsätt om de e helg eller vardaskväll va jag kan minnas har han varit hos en kompis en gång till 22 han sa att han skulle komma hem 21 men jag sa va hos kompisen till 22 om du vill

Svar på tråden Vilken tid???