• Aprilskatten

Barnmorska i Linköping

Hejsan!
    Finns det någon som kan rekomendera en bra barnmorska i Linköping. Vart ska ja vända mig?
    Har hittat två ställen ja funderar på, det ena heter Storken & det andra Kvinnohälsan. Är det någon som känner till dessa & är de isåfall bra.
    Tacksam för snabbt svar. Kram kram

• Svar på tråden Barnmorska i Linköping
  • mia567

Det fanns tidigare en tråd med Linköpings mammor där det skrevs en del om barnmorskor, men nu kan jag inte hitta den tråden.

Jag tror inte det spelar någon roll om du går hos storken eller kvinnohälsan, vet folk som varit både nöjda och missnöjda på båda ställena även de som haft samma barnmorska som upplevt olika. Generellt har jag förståt att Storken har en lite mer myskänsla och kvinnohälsan är lite mer sjukhuslikt.

Jag går själv på kvinnohälsan och har en barnmorska som heter Lilly Spetz och henne är jag nöjd med.

Jag tycker du ska ringa kvinnohälsan eller storken och se vilken barnmorska du får och så träffar du den och känner efter om personkemin stämmer. Känns det inte bra kan du byta.

• Pemmel

Hört bra och dåligt om båda faktiskt, beror nog mycket på vilken barnmorska man får. Går själv på kvinnohälsan och har en barnmorska som heter Eva Hultgren, trivs väldigt bra med henne. Har precis som mia567 hört att det kanske är lite mysigare miljö på storken, men tycker inte att det har så stor betydelse egentligen om man bara trivs med personalen.

• vi och pyret

Hej.
    Jag går också på kvinnohälsan, och är jättenöjd. Det finns många duktiga barnmorskor där. Jag har Gunilla S, och hon är toppen.

• Leos och Vincents mamma

Jag har gått på Kvinnohälsan under båda mina graviditeter o är supernöjd!

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Seven of Nine

Jag måste här slå ett slag för Storken! Gå dit! Jag är nu i v. 40 och min tid hos Storken har varit fantastiskt fin. Hela staben på Storken - som ju inte är så stor - känns som positiva och duktiga krafter. Min barnmorska heter Ann-Marie Nellfur, så jag måste ju förstås nämna henne lite speciellt. Hon är bara "så bra", helt enkelt

Storken känns familjär och professionell samtidigt. Precis vad jag själv sökte och får mig att känna mig trygg.Barnmorskorna har en hel del meriter och erfarenheter med sig i bagaget. Så här under september möts man av levande ljus - på toaletten, i väntrummet och inne hos barnmorskan.

• Helnea

Jag kan varmt rekommendera Christin Båth på Kvinnohälsan. Jag började hos henne men blev sen överflyttad till Norrköping. BM som jag går hos nu är inte på långt när så rar och omtänksam som Christine.

• Aprilskatten

Tack alla för era svar. Å lycka till Seven of nine, hoppas allt går bra för dig & den lill*
    Jag har iaf ringt Storken & bokat en tid hos dem. De hade lite bättre telefontider, man kan ringa när som på dagen & de svarar i mån av tid, tyckte jag var bra då jag arbetar så oregelbundna tider. Hoppas bara att de är duktiga för ja behöver nog lite extra stöd då ja är så rädd för att föda, för min förra graviditet slutade med snitt efter 22 timmar. Hoppas nu att ja ska ha mod & kraft att försöka igen.

Tack än en gång & lycka till alla nyblivna mammor

• Seven of Nine

Aprilskatten!

Ah, vad roligt att du valt Storken! Jag hoppas verkligen att du kommer att trivas där. Det är alltid jobbigt att hantera rädslor. Hoppas att du kan få det stöd du behöver och att allt blir en mer positiv upplevelse denna gång! Jag har själv upplevt Ann-Marie Nellfur som en trygghet hela vägen genom min graviditet, trots att jag har haft en del gamla ätstörningsrester kvar att bearbeta. Jag tror därför att det är en bra plats att komma till. Lite handlar förstås om personkemi, men erfarenhet, förmåga att lyssna, kunskap och bemötande spelar stor roll.

Ja, nu är det glada dagar här hos oss. På söndag gäller det! Om lillkrabaten följer BF då vill säga Jag hoppas också att min förlossning inte drar ut för länge.

Kram och lycka till!

• Aprilskatten

Åh va skönt att höra. Inte kul med ätstörningar. Hoppas det gått bra för dig ändå. Jag har själv ångest över att gå upp i vikt igen nu när man äntligen gått ner allt efter första. Ja gick nämligen upp ca 28 kg med Maja hua hemska tanke

Ja håller tummar & tår för er att de går bra & att det blir en liten nu på söndag.

Kram & lycka till!

Svar på tråden Barnmorska i Linköping