• Susie

PMS humör men ändå gravid?

Hej!
    Jag skickar in en lättare fråga
    Tror inte jag har blivit gravid den här gången heller (BIM 12Sep)...men måste ändå nojja mej lite ha ha ha
    Hade ni PMS humör ( riktigt irriterade) 1v-några dagar innan BIM men var ändå gravida? Skulle vilja veta om det kanske ändå kan finnas nån chans... hihih

• Svar på tråden PMS humör men ändå gravid?
  • plittel

jag hade de. Har egentligen inte mycke pms men nu när jag va gravid va de ASmycke. Kände inte igen mig själv. Va helt orolig grät och känslig o konstig o arg o förvirrad redan mer än en vecka innan mens.

• Susie

Hej Plittel!

Ohh Grattis till bebisen i magen!
    OK! TAck! Jag hoppas kanske kanske nu när jag läser det här att det kan vara nåt ändå Läste en annan tjejs inlägg som hade precis som jag och det visade sig att hon var gravid.
    Jag har ju hela tiden vart så inställd på att jag skulle ha suuupertidiga symtom (molvärk,yrsel etc) som jag hade förra gången.......men tycker jag haft ett sån jädra humör så lååångt innan mensen....redan några dar efter ÄL.
    Hade du några fler symtom än så?
    Jag får hoppas nu ändå

• plittel

Ja de kan ju vara olika vid olika graviditeter såklart så självklart kan de vara nåt
    Tack förrästen Är i v.25 nu så har äntligen kommit en bit på vägen hihi!

Jag kände rätt mycket faktist! Du kan läsa på min sida, där har jag skrivit på presentationen om mina symptom. Jag kände på en gång faktist...de va konstigt o svårt att förstå o ta in det. Såklart de va ÄL som va utragen liksom, men så va inte fallet jag va ju gravid. De molade o hade sig, riktigt starka mensvärkar, ömmande bröst vilket jag INTE brukar ha, trött, känslig, grät osv..läs gärna

• Susie

Hej Plittel!

OK Tack så mycket! Ja vi får se...
    Jag hade som du första gången med min dotter, redan dagen efter ÄL började det mola o spänna o värka, hade också yrsel några dar innan BIM, dessutom visste jag redan, kände det bara på mig trots att det var vårt första "försök".....
    Men men nu får man vänta o se.....Jag försöker inte inbilla mig för jag är ganska så säker att det inte är nåt, men ändå kul att se lite olika svar o nojja sej lite ändå!

• plittel

heh jo de är alltid spännande såklart!

Men aa faktist så brukar man känna på sig när de väl är så! men lycka till och hoppas de visar sig att de är positivt ändå!

• Susie

Jag puffar lite på den här tråden för jag skulle gärna vilja veta hur vanligt det är att man kan ha ett sånt fruktansvärt humör men ändå visat sig vara gravid. Har ni haft ett hemskt humör innan BIM och sen plussat ändå??
    Mitt har pågått sen förra onsdagen men bara ökat i styrka känns det som. Ökar det mot mensen normalt sätt? Minns inte riktigt men nu är det 2 dagar till BIM och jag vill bara låsa in mej sån bitch är jag Ändå är jag säker på mens.....

• Frukost
    Svar på #6
    Hejhej!

Jag är i samma läge som du, Susie, är bitter, irriterad och ledsen bitch :O) ... som väntar på mens eller roligare besked. Jag har också glömt hur jag brukar känna inför mens, man har det ju bara en gång i månaden ... Har BIM idag så den kommer väl vilken dag som helst, men den här tråden ger mig hopp.
    Lycka till! Jag ska följa hur det går!
  • Susie

Hej Frukost!

Ohh visst är det hemskt jobbigt?! Men det är ju ett gott tecken att du inte fått din än så länge, brukar du ha regelbunden mens?
    Jag ska nog få min på fredag, tidigast imorrn.....
    Om du har glömt hur du brukar känna...så är det säkert ett tecken på att det inte har varit så mycket humör de andra gångerna kanske
    Jag har dragits med extrema homonrubbningar o pms under flera år förrutom de 8 mån jag har ätit p-piller så jag räknar kallt med att det inte är ett gravsymtom men måste nojja mej ändå ha ha ha!
    LYCKA TILL NU DU MED! Du får uppdatera mej vad som händer, när gör du ett test?

• Frukost
    Svar på #8
    Oh, då är jag skonad om jag jämför med dig som haft extrema hormonrubbningar i flera år. Jobbigt för dig! Har du lärt dig hantera dem och känna igen dem?
    Jag har tyvärr inte regelbunden mens. Men har testat med ÄL-stickor senaste månaderna och då har det varit 13 dagar från ÄL till mens, vilket det är idag. Det är det jag fokuserar på nu och väntar nyfiket på resultat. Det moler i magen nu, som mensvärk, så jag väntar att det ska klucka till vilken sekund som helst.
    Jag kommer testa fredag morgon.
    Tummarna!!
  • Susie

Hej
    Ohh så spännande! Kan ju fortsätta mola nu då bara hoppas det är växtvärk. Håller tummarna för dig!

Jag fick det efter jag fick min dotter....några månader senare började jag bli en bitch ha ha ha! (inte kul alls), sen försvann all sexlust Fast jag inte ville något hellre. Under 1,5 år provade bm olika preventivmedel på mej.... dock var ju min mens regelbunden hela tiden. Tillslut, utan att ta några hormontest trodde hon att jag behövde östrogen så då fick jag piller för ca 1 år sen med mycket östrogen i och då blev jag normal
    Sen slutade jag´med dem i Juni...........och mådde superbt i ca 3 veckor.....sen började alla konstiga grejjer...men är mycket bättre nu med Glandin25

Svar på tråden PMS humör men ändå gravid?