• Scarlett

Kan man förbjuda sin femtonåriga dotter att ha "sweet-lolita-kläder"?

Alltså, hon ser inte klok ut, hon ser ut som en förväxen jättebebis, kunde gott ha blöjor också säger jag i så fall.

Jag gillar att vara barnslig svarar hon. OK för barnslig, men måste man ha rosa bebsklänning för det? Med liten hätta till? Hon har en kompis till som klär sig så och alla skrattar ju åt dem bakom ryggen....

• Svar på tråden Kan man förbjuda sin femtonåriga dotter att ha "sweet-lolita-kläder"?
  • kaksmulan

självklart kan du bestämma över henne! Hon är inte arton än! Förbjud henne du men jag tror att du nog ska tänka ut ett finurligt sätt att linda in det hela i så hon slipper ha kläderna bara för att trotsa dig.

Julen kommer snart, säg att hon får det hon önskar sig om hon bara klär sig normalt tex. Då blir det en sporre i stället för ett hot!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • pumpkinhead

jag klädde mig också väldigt speciellt som tonåring. många kollade snett men det var det som triggade mig till att fortsätta. jag vill inte se ut som alla andra och har aldrig velat det. min mamma har alltid haft problem men ändå kännt att det var en fas som gick över. ifrågasatte självklart nya grejer men sa att är det så du vill se ut så visst. att förbjuda ditt barn till att gå i detta japan streetmode känns väl ändå ganska onödigt. tro mig det är inte bara hon och hennes kompis som har på sig dessa klänningar. o om de så skulle va. va spelar det för roll. tjejen är 15 och hittils har hon nog inte hat problem med anställningsintervjuver mm. hade hon varit 30 och arbetslös hade jag kanske talat annorlunda

• eliisabet igen

Äh, det är ju jättefint Vad gör det att folk skrattar bakom ryggen på dem? Så länge de trivs med hur de ser ut? Dessuton finns det gott om underbara ungdomar i den åldern som har samma klädintresse. De kanske lyckas träffa några nya sköna bekantskaper. Lycka till

• Bevabus

Men snälla nån, låt människan ha dom kläderna hon vill!!!
    Det är skitsamma om du tycker det är snyggt eller inte. Då kan hon lika gärna säga till dig att du absolut inte får klä dig som du gör för hon tycker inte om din stil!
    Vad skulle du tycka om nån kom o styrde o ställde sådär i ditt liv?
    Kläderna är personliga för varje människa och det ska ingen lägga sig i.

• Bevabus

Och sen när ska man börja bry sig om vad människor säger om en? Är det inte det vi ungdomar får lära oss idag, att stå upp för oss själva och våga vara dom vi är, oavsett vad folk tycker om det?? Säg till din dotter att du är jädra stolt över att hon står för den hon är och att hon inte ska bry sig om dom som skrattar åt henne.

• Atredot

Tänk på allt som kunde vart värre, super hon? Knarkar? Ligger med hela skolan? Rymmer hemifrån, eller är kriminell?
    Hon är 15, de flesta mammor har problem med att deras 15åriga dotter vill se ut som 25, inte 5....

• Scarlett

eliisabet igen skrev 2008-09-08 16:05:59 följande:

Äh, det är ju jättefint Vad gör det att folk skrattar bakom ryggen på dem? Så länge de trivs med hur de ser ut? Dessuton finns det gott om underbara ungdomar i den åldern som har samma klädintresse. De kanske lyckas träffa några nya sköna bekantskaper. Lycka till
    Ja här där vi bor finns det inga fler det kan jag lova. Folk skrattar för de ser för fåniga ut. Min man är så arg på alltihop och skyller på mig, men jag har aldrig klätt henne i spets och rysch när hon var liten
  • Scarlett
    Atredot skrev 2008-09-08 16:09:56 följande:
    Tänk på allt som kunde vart värre, super hon? Knarkar? Ligger med hela skolan? Rymmer hemifrån, eller är kriminell? Hon är 15, de flesta mammor har problem med att deras 15åriga dotter vill se ut som 25, inte 5....
    Hon ser ut som tre år... Det är ju det... Men de där andra sakerna gör hon nog inte...
  • anarkokapitalist

Hur ser såna här kläder ut?

• Bevabus

OCH?? Hon får väl se ut som hon vill. Det är inte din sak att få henne att byta stil. Hon klär sig i det hon vill.

Scarlett skrev 2008-09-08 16:11:10 följande:
    Hon ser ut som tre år... Det är ju det... Men de där andra sakerna gör hon nog inte...
Svar på tråden Kan man förbjuda sin femtonåriga dotter att ha "sweet-lolita-kläder"?