• Peppri

MAM Ultivent - det kommer vääääldigt snabbt!

Har idag köpt Ultiventflaskan som jag läst mycket gott om här på FL. Killen min är dryga 3 månader så jag köpte naturligtvis nappen 3m+ (med hål, ej kryss). Men det fullkomligt forsade ur och lillen fick jätteont i magen. Har precis testat med nr 2, dvs. 1m+ och det gick i och för sig mycket bättre. Inget magknip. Dessutom ingen kräkning efter maten som han annars gör!!!

Min fråga är dock om någon annan upplevt att det kommer väldigt fort ur flaskan.

• Svar på tråden MAM Ultivent - det kommer vääääldigt snabbt!
  • Mary Poppins

Nej jag tycker att den har funkat jättebra!

Underbara småtroll -03, -05 och -07
  • xenaa

men han kanske ska ha nappen innan den han har nu?

♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ - ♥ Bönan BF 2oo9-o2-26 ♥
  • Peppri

Vi har haft lite strul med flaskan de senaste två veckorna - han stökar så mycket - så vi håller på att trixa oss fram till något som han blir nöjd av.

Det funkade ju med napp nr 2 så vi kommer köra med det om det går bra i fortsättningen också. Tyckte i och för sig att det kom väldigt snabbt i den också om man jämför med NUKs som vi har haft hittills.

• xenaa

ok jag skulle prova med napp nr 2. eller byt flaska alla sådanan flaskor har kanske itne lika stor hål i napparna. vi har dr brown och det har funkat fint fint för sonen när han var bebis

♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ - ♥ Bönan BF 2oo9-o2-26 ♥
  • Brahma

vi har napp nr2 till våran 5 månaders. Den har han haft sen han var 2 månader och det funkar för oss. Har läst att nr 3 är bra för välling, men vet inte har aldrig provat?

• johlinn

peppri - vi kör tvåans napp. fungerar bra, men det kommer snabbare ur denna flaskan än ur aventflaskan vi oxå använder.

• lilltrollet83

min kille kan inte heller ha 3an, han e snart 5 mån, så kolla inte så mcket på månadsangivningen, ta den som funkar bäst

)

• madeleine78

min lillkille är 1 år och har fortfarande nr 2..

kryss går inte.. å hinner han inte med...

• ebbebulan

Vi har precis börjat med napp 3 och sonen är 4,5 månad. Från början fick vi ha nr 1, sen nr 2 och nu nr 3.

¤ min älskade bula, ebbe 080424 ¤
  • Mirilla

Min dotter klarade aldrig av MAM, kunde inte suga bra på nappen och det kom för fort så vi gick över till dr.brown igen som vi använde tidigare (tycker det är lite jobbigt att diska dr.brownflaskorna så jag tänkte byta när hennes värsta magknipsperiod var över, men det gick inte). Har även provat andra flaskor, men de rinner för fort i alla fall. så det är nog bara att acceptera och köra dr.brown ett bra tag till.

• Peppri

Tack för alla svar!!!

Han verkar ha vant sig vid 2ans napp nu - inget krångel vid flaskan och inget magknip efteråt, även om det går väldigt snabbt för honom att äta upp. (vi testade igår att ge honom i NUKs 2a, men då började han krångla som bara den, så jag antar att han vant sig vid att det kommer lite snabbare.)

• Knoddis

Tyckte också att det kom väldigt snabbt med nr 2 när vi började med MAM-flaskorna (hon var ca 2,5 mån). Köpte nr 1 och det gick bättre. Men för typ 2 v sedan fick vi byta till nr 2 då hon började bli frustrerad av att det inte kom snabbt nog. Hon fyller 4 mån om ca 1 v. F.ö älskar vi flaskorna, de är super!

• Peppri

Ja, nu när han lärt sig den nya nappen (2an) så älskar vi flaskorna, de är verligen jättebra. Han kräks nästan ingenting numera!! Och matningarna går väldigt smidiga - snabbt och inget krångel!

Knoddis skrev 2008-09-15 16:24:00 följande:
    Tyckte också att det kom väldigt snabbt med nr 2 när vi började med MAM-flaskorna (hon var ca 2,5 mån). Köpte nr 1 och det gick bättre. Men för typ 2 v sedan fick vi byta till nr 2 då hon började bli frustrerad av att det inte kom snabbt nog. Hon fyller 4 mån om ca 1 v. F.ö älskar vi flaskorna, de är super!
  • SysterBus

Har precis köpt en MAM ultivent med napp nr 2, men dottern gillar den inte alls. Hon sög lite första gången hon provade, men nu vägrar hon. Tyckte också att det rann väldigt fort ur den. 
    Använder Avent i vanliga fall och har fortfarande "1:an" där. Men det känns som det tar väldigt lång tid för henne att äta och efter ett tag så tröttnar hon. Får se om jag kan få tag på nästa storlek, om den kanske funkar bättre.

Just det, dottern är 4½ mån.

Tove föddes 25/4 -08!
  • Peppri

Det verkar som om man får trixa lite och prova sig fram för att hitta rätt storlek så lill*n blir nöjd! Här är lillen jättenöjd och vi också, men det var som sagt lite trixigt första dygnet innan han vande sig.

SysterBus skrev 2008-09-15 20:34:48 följande:
    Har precis köpt en MAM ultivent med napp nr 2, men dottern gillar den inte alls. Hon sög lite första gången hon provade, men nu vägrar hon. Tyckte också att det rann väldigt fort ur den. Använder Avent i vanliga fall och har fortfarande "1:an" där. Men det känns som det tar väldigt lång tid för henne att äta och efter ett tag så tröttnar hon. Får se om jag kan få tag på nästa storlek, om den kanske funkar bättre.Just det, dottern är 4½ mån.
  • Alsa123

Min son blir snart 11 månader och får fortfarande ersättning med flaska MAM Ulitvent nappstorlek nr 2

• DaCiss

Tycker det kommer för fort från mam napparna, även från nr 2 nappen. Det är lätt att han äter för fort och kräks och också att han äter för mycket.

Har köpt philips avent flaskan och den är faktiskt superb. Det rinner inte ur den alls utan det är helt och hållet barnet som väljer om det vill ha mat genom att suga på nappen. Så det efterliknar ganska bra hur de äter från bröstet. Han kan till och med snutta sig till sömns med den här flaskan! Så är den lätt att diska också, lättare än mam's som har hundra och en olika delar.

• annsan82

jag som har en son som äter lite för lite tycker att det är kanon just det faktum att det kommer fort ur MAM flaskorna Han hinner inte tröttna utan äter snabt och effektivt den mängd som han behöver, sen så ser jag ju på honom när han inte vill ha mer.

vi hade dr brown innan och då tröttnade han på att äta innan han ätit tillräcklig mängd... ska kanske tillägga att det tog ett par ggr innan han vande sig med att det komm fort ur MAM flarrorna

Svar på tråden MAM Ultivent - det kommer vääääldigt snabbt!