marshmallow-fluff
Har precis köpt en burk marshmallow-fluff som jag tänkte ha när jag gör cup-cakes! Nu undrar jag om jag kan spara det som inte går åt och hur i så fall? Frys? Kylskåp?
Har precis köpt en burk marshmallow-fluff som jag tänkte ha när jag gör cup-cakes! Nu undrar jag om jag kan spara det som inte går åt och hur i så fall? Frys? Kylskåp?
Är det sånt som är i en glasburk, som är sält eller hur man ska säga? var hittade du den?
smält ska de stå haha
Ja det är i en glasburk och verkar vara smält!
Köpte den på Ica-Maxi i Gävle.
Har stått och tittat på den burken många gånger och varit väldigt närar att köpa den. Men jag har inte riktigt klart för mig vad man ska använda det till. Ska du läggar fluffet ovanpå dina cup-cakes? Någon som har några tips? För det ser väldigt gott ut
Jag tror att jag har läst ett recept här där det ingår i frostingen. Jag tror att det är huskysen som har receptet.
går att göra ett hål i botten när cc är färdiga spritsa i fluffet och täpp igen hålet...då blir det en god överaskning inne i cc.
Det lät smaskigt!
Men jag har fortfarande inte fått något svar på frågan...
Jag kommer inte ihåg hur jag förvarade min, men jag sparade den ett tag skulle gissa i kylen eller skafferiet.
När min man fyllde 30 hade USA-tema och jag gjorde ljuvliga cupcakes med marshmallow-fluff. Som garnityr på det strödde jag pyttesmå färgglada marschmallows! Mums!
Detta gäller dock inte bakverk men det är väldans mumsigt att göra varm choklad och ha i någon matsked fluff..Det serveras även på fik..varm choklad med marshmallows heter det.
jag hade mashmallows-fluffet på kladdkaka! KANONGOTT!
försvarde den öppnade burken i kylen - men den stod inte kvar så länge, sjukgott och lockade att småäta från (tyvärr)
fluffet med jordgubssmak är också en hjdare..har faktiskt smällt i mig en hel burk med bara fingrarna...yum =P
fast numera är jag nyttig och äter inte sånt (hahaha visst ^^)