• pwa010406

marshmallow-fluff

Har precis köpt en burk marshmallow-fluff som jag tänkte ha när jag gör cup-cakes! Nu undrar jag om jag kan spara det som inte går åt och hur i så fall? Frys? Kylskåp?

• Svar på tråden marshmallow-fluff
  • Majla

Är det sånt som är i en glasburk, som är sält eller hur man ska säga? var hittade du den?

• pwa010406

Ja det är i en glasburk och verkar vara smält!
    Köpte den på Ica-Maxi i Gävle.

• Elisabeth1979

Har stått och tittat på den burken många gånger och varit väldigt närar att köpa den. Men jag har inte riktigt klart för mig vad man ska använda det till. Ska du läggar fluffet ovanpå dina cup-cakes? Någon som har några tips? För det ser väldigt gott ut

• pwa010406

Jag tror att jag har läst ett recept här där det ingår i frostingen. Jag tror att det är huskysen som har receptet.

• Kristin24

går att göra ett hål i botten när cc är färdiga spritsa i fluffet och täpp igen hålet...då blir det en god överaskning inne i cc.

Go och glad Kexchoklad
  • pwa010406

Det lät smaskigt!
    Men jag har fortfarande inte fått något svar på frågan...

• HelenS

Jag kommer inte ihåg hur jag förvarade min, men jag sparade den ett tag skulle gissa i kylen eller skafferiet.

När min man fyllde 30 hade USA-tema och jag gjorde ljuvliga cupcakes med marshmallow-fluff. Som garnityr på det strödde jag pyttesmå färgglada marschmallows! Mums!

Kristin24 skrev 2008-09-09 15:21:52 följande:
    går att göra ett hål i botten när cc är färdiga spritsa i fluffet och täpp igen hålet...då blir det en god överaskning inne i cc.
    Det lät ljuvligt!
  • aihpoz

Detta gäller dock inte bakverk men det är väldans mumsigt att göra varm choklad och ha i någon matsked fluff..Det serveras även på fik..varm choklad med marshmallows heter det.

När 1+1 blir 3
  • Angelven
    aihpoz skrev 2008-09-09 19:29:15 följande:
    Detta gäller dock inte bakverk men det är väldans mumsigt att göra varm choklad och ha i någon matsked fluff..Det serveras även på fik..varm choklad med marshmallows heter det.
    Nope - då har man hela marshmallows - ofta de pyttesmå i påse (små 5x5x5 mm i storlek). Bara lägg en lagom mängd i botten av koppen, häll på het choklad och toppa med en klick vispgrädde...

Men Fluff är också gott - själv använder jag det på sked, direkt ur burk och in i munnen
  • Firefairy

jag hade mashmallows-fluffet på kladdkaka! KANONGOTT!

försvarde den öppnade burken i kylen - men den stod inte kvar så länge, sjukgott och lockade att småäta från (tyvärr)

• aihpoz
    Angelven skrev 2008-09-09 19:37:00 följande:
    Nope - då har man hela marshmallows - ofta de pyttesmå i påse (små 5x5x5 mm i storlek). Bara lägg en lagom mängd i botten av koppen, häll på het choklad och toppa med en klick vispgrädde...Men Fluff är också gott - själv använder jag det på sked, direkt ur burk och in i munnen
    Jo här får man fluff om man beställer varm ckoklad med marsmallows..dom har bara fluff på det fiket..
    När 1+1 blir 3
  • Ellasario

fluffet med jordgubssmak är också en hjdare..har faktiskt smällt i mig en hel burk med bara fingrarna...yum =P

fast numera är jag nyttig och äter inte sånt (hahaha visst ^^)

Svar på tråden marshmallow-fluff