anhörig som donerat ägg till dig eller kanske ska?
Ja min syster har donerat ägg till mig. Tyvärr lyckades det inte så det blir en ny omgång nu i oktober.
Orsaken i mitt fall är att jag är för gammal för att doktorn ska tycka att det är någon idé att använda egna ägg vid IVF.
Min yngsta syster är nästan 20 år yngre än mig så hennes ägg verkar jättefina! Hon är också den av mina systrar som liknar mig mest. En annan syster har "fel" ögonfärg, annars hade jag nog frågat henne eftersom hon redan har barn.
Min man tycker det är ok med systern som donator. Han vill inte försöka med okänd donator.
Och jag känner att det blir så mycket enklare, inga konstigheter och undringar om vem som donerat. Dessutom verkar min familj ha verkligt staka gener, min brorsdotter är på pricken lik mig!
När vi försökte i våras så kändes det precis som när man hoppats efter "vanlig" barntillverkning, du förstår hur jag menar hoppas jag, så jag gissar att om ägget fäst skulle jag ganska snart glömt var ägget kom från!
Vi gör behandlingen i Finland eftersom Danmark inte tillåter att man använder en känd donator. I Lettland verkar det vara olika på olika kliniker. AVA-kliniken sa nej till att min syster skulle donera. En annan klinik sa ja...
Hos psykologen pratade vi en och en (jag, maken och systern) och tillsammans. Vi hade en jättegullig psykolog och det kändes bra att vi fick prata ordentligt om allt. Jag har lite svårt att fråga saker rent ut ibland, men nu skötte ju psykologen det så alla fick säga hur de tänkte. Speciellt bra kändes det att lillasyster fick prata med någon utomstående om det. Hon har ju inte hunnit tänka på barnlöshet och alla alternativ lika länge som jag... Jag har försökt bli gravid sedan 2001, men det blir bara missfall och annat elände.
Jag vill gärna ha ett barn som liknar syrran, för hon liknar mig!
Lycka till med allt!
Kram