• snuzan

Kall 70-tals mat

Hej på er.....Behöver lite tips..... Jag och min svägerska tänkte ha en ABBAfest.....Eftersom det blir en hel del folk så tänkte vi servera något kallt att äta. man vill ju inte stå i köket hela kvällen. Så scanna era hjärnor och dela med er av era kalla 70-tals rätter

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-16 14:56
    Nu är det bestämt att vi ska ha varm mat. Men vill gärna ha tips på mat man kan göra dagen innan och sen värma upp på festdagen

• Svar på tråden Kall 70-tals mat
  • snuzan

Ni ger mig ju massor av idéer....Plasthopprep.....Kul!!!!

• Pallas

snuzan: Smörgåstårta är ju lätta att göra i ordning dagen innan, vilket ger minimal tidspress. Så på det viset är det ju smidigt. Gott är det också, tycker ju jag då. Och dessutom bra om man skall sricka sprit, det fettar in levern ordentligt! Kakorna är asäckliga, men nästan ett måste, haha.

Vi mimade alltid till ABBA i såna där hopprep, det tror jag inte vi var ensamma om!

• snuzan
    Pallas skrev 2008-09-08 21:01:53 följande:
    snuzan: Smörgåstårta är ju lätta att göra i ordning dagen innan, vilket ger minimal tidspress. Så på det viset är det ju smidigt. Gott är det också, tycker ju jag då. Och dessutom bra om man skall sricka sprit, det fettar in levern ordentligt! Kakorna är asäckliga, men nästan ett måste, haha.Vi mimade alltid till ABBA i såna där hopprep, det tror jag inte vi var ensamma om!
    Ja så tänkte jag oxå.....Man behöver ju bara garnera den samma dag, allt annat kan man göra dagen innan.....Och som du säger, gott är det oxå Att det fettar in levern är ju en bonus
  • Lilith74
    Pallas skrev 2008-09-08 21:01:53 följande:
    Vi mimade alltid till ABBA i såna där hopprep, det tror jag inte vi var ensamma om!
    Dessutom är det en nästan obligatorisk klyscha från tjejer födda på 70-talet som gjort någon musikkarriär.
    -Hur började ditt musikintresse?
    -Vi var ett gäng tjejer som mimade till Abba med ett hopprepshandtag som mikrofon och sen rullade det på.
    Jag har tom läst det i en bok om klyschor.
  • snuzan

Puffar lite.....puff puff......_

• snuzan

Jaha nu har det blivit bestämt att vi ska ha varm mat!!!!!!?! Men gärna då ngt man kan göra dagen innan och bara värma upp på festdagen. Chiliconcarne ligger just nu i topp. Men jag tar gärna emot fler tips. Vad var typisk 70-tals festmat......??

• Miot

hasselbackpotatis tycker jag är 70 oxå =) oxh sen var det väl mycket "tandpetaremat" ?

• snuzan

hasselbackspotatis e ju inte så roliga att göra dagen innan och sen värma.......

Miot skrev 2008-09-16 14:35:20 följande:
    www.aftonbladet.se/matvin/article354244.ab
    Tack för sidan....Maten var kanske inte så rolig, men däremot fanns det andra tips.....

Tar gärna emot fler tips.

Är ju född på tidigt 70-tal, men inte minns jag vad som serverades då
  • Pallas

Ananas/kasslergratäng eller Flygande Jacob kanske? Båda går bra att förbereda en dag innan.

Svar på tråden Kall 70-tals mat