• Äldre 8 Sep 23:03
    5364 visningar
    36 svar
    36
    5364

    Fy f*n för mobbning

    Jag blir så ledsen, nu är de på min pojke igen. Han är 13 år och ligger i sängen och gråter för att de är så stygga mot honom i den nya skolan. Detta framkom ikväll när jag kom hem från jobbet. Vi har flyttat och han har hamnat i en ny större skola (blev mobbad på den förra) men nu gick det inte här heller. Jag blir så ledsen. Har varit i kontakt med skolan från början om vad han har varit med om och de skulle ha extra koll... Det skär i hjärtat på mig. Håller han hemma imorgon och ska ringa skolan direkt på morgonen.

    Visst är han lite speciell, lillvuxen och smart som bara den, men vem ger det rätt att mobba honom för det?!

    Jag mår så illa bara att tänka på det, hur kan barn vara så elaka?

    Vad gör man när det inte fungerar på någon skola?

  • Svar på tråden Fy f*n för mobbning
  • Äldre 8 Sep 23:12
    #1

    oftast de som mobbar andra är avundsjuka på den man mobbar.. De är så jäkla trist när de handlar om barn som mobbas jag själv va ett mobb "offer" från 7 klass till 9 klass Efter de så blev jag så less va ledsen varje dag å sen till slut sa de stopp hos mej å visade folk att man kan inte behandla andra människor hur som helst utan man ska visa alla andra människor respekt även fast man inte kan gilla alla människor på jorden ska man iaf visa respekt för dem. Hoppas de kommer lösa sej för din pojk. Va spelar de för roll om han är lillvuxen å smart han är speciell alla människor är speciella på sina sätt hoppas han slutar bli mobbad snart i skolan massa styrke kramar

  • Äldre 8 Sep 23:17
    #2

    Tack för dina ord. Det känns så tufft, när han ligger i sängen och han berättar att han inte passar in på någon skola och ingen vill vara hans vän. Man blir så arg och ledsen att man bara vill åka dit och skälla ut dem!

  • Äldre 8 Sep 23:19
    #3

    Jadu vad ska man säga...

    Har själv blivit mobbad från förskolan till nionde klass! Kommer ifrån ett litet samhälle och fick gå i samma klass som de ifrån förskolan hela den tiden (och andra så klart)
    Jag sa aldrig något till mina föräldrar så redan där har du något jätte bra i din grabb Han litar på dig!! Bara det är guldvärt för honom det kan jag lova.

    Jag stod på mig under hela min uppväxt och vägrade låta mig bli knuffad på, det gjorde att jag blev psykiskt utmobbad, de fick ju inte mig dit dom ville. Det var jätte tufft, jag ska inte ljuga, men de har gjort mig jäkligt stark idag och trots att jag varit med om MYCKE för min ålder så står jag stadigt på marken, mycke TACKVARE mina mobbare och bra uppfostran från mona föräldrar att aldrig ge upp och aldrig gömma eller glömma vem jag är.

    Jag hoppas det blir bättre för din grabb. Barn är så elaka tyvärr

  • Äldre 8 Sep 23:20
    #4

    Men gör det. Åk och skäll ut dem, hade jag gjort. Åk hem till honom efter skolan och be att få prata med honom och hasn föräldrar. Jag hade ALDRIG litat på skolan i en sån här fråga. Jobbar själv inom skolan och vet att de flesta tyvärr skiter i dessa frågor. Stå på dig INGEN skall ebhandlas så här

  • hallon­2
    Äldre 8 Sep 23:22
    #5

    Barn är ärliga och kanske, i vuxnas ögon, elaka... :(
    I synnerhet mot dom stackarna som "sticker ut".

    Vad har du gjort för att hjälpa din son?
    Jag tänker på strategier vid mobbing situationer som han hamnar i.
    Och vad han, rent generellt, kan tänka på i sin daliga skolvardag.

    Inget barn ska mobbas! Men vi vuxna (föräldrar, pedagoger) kring barnen kan oftast hjälpa dom med enkla medel/stategier!

  • Äldre 8 Sep 23:26
    #6

    Barn är ärliga? I synnerhet mot dom "stackarna" som sticker ut?
    Förlåt men barn som säger "jävla fitta" eller "hora" eller "du är så jävla ful" är inte ÄRLIGA. Dom är ELAKA. Och tro mig, det ÄR vad dom säger oftast. Och oftast i mycke lägre ålder än vad man tror.


    hallon2 skrev 2008-09-08 23:22:04 följande:
    Barn är ärliga och kanske, i vuxnas ögon, elaka... :( I synnerhet mot dom stackarna som "sticker ut".Vad har du gjort för att hjälpa din son? Jag tänker på strategier vid mobbing situationer som han hamnar i.Och vad han, rent generellt, kan tänka på i sin daliga skolvardag.Inget barn ska mobbas! Men vi vuxna (föräldrar, pedagoger) kring barnen kan oftast hjälpa dom med enkla medel/stategier!
  • hallon­2
    Äldre 8 Sep 23:32
    #7

    Takhiza: Jag tror dig såklart! Men ser det som ett vuxen/föräldrar/pedagog-problem.
    Tror faktiskt inte att barn inser värdeladdningen i dessa ord... samtidigt som jag tror att dom inser att de är fel! :(

    MEN, ansvaret ligger hos oss vuxna!

  • Äldre 8 Sep 23:36
    #8

    Jag tror dom vet mycket väl vad det är dom säger. Jag visste vad de orden betydde när jag var i den åldern och de gjorde mina mobbare med.

    Man kan ju inte skylla allt på vuxna heller, även om De ofta kan vara en del av problemet för det mobbade barnet. Av min personliga erfarenhet så förstår oftast inte föräldrar till MOBBARNA att deras barn är en av dem. För "min son/dotter är SÅ snäll så snäll, hjälper till att städa hemma och allt" Man ser inte sånt man inte vill se och så klart så är ens eget barn alltid en ängel Flört

    Det är svårt det där. Men tror att bästa sättet är att prata med föräldern till mobbaren först och sedan efter att man kommit överrens och den föräldern har förstått att "såhär uppfattar mitt barn det hela" kanske man kan träffas. För det är viktigt att komma ihåg:
    Jag tyckte jag var mobbad, de sa dumma saker till mig men det resulterade också i att JAG sa dumma saker till DOM, så dom kanske tyckte att jag var mobbaren?


    hallon2 skrev 2008-09-08 23:32:15 följande:
    Takhiza: Jag tror dig såklart! Men ser det som ett vuxen/föräldrar/pedagog-problem. Tror faktiskt inte att barn inser värdeladdningen i dessa ord... samtidigt som jag tror att dom inser att de är fel! :(MEN, ansvaret ligger hos oss vuxna!
  • oskarz­akknik­kis mamma
    Äldre 8 Sep 23:39
    #9

    urch men lille stackaren!!!
    hoppas ni får bukt med det hela...
    och att skolan verkligen tar tag i saken inte bara snackar....

    *en kram till lilleman*

  • vadska­jaghet­adå
    Äldre 8 Sep 23:41
    #10

    åh vad jobbigt.
    fyfan altså vad frustrerad du måste känna dig.
    jag blir ledsen bara min son på 3,5 säger att han inte får va med att leka.
    min kompis har vart mobbad under hela skolgången, hur kan barn vara så VIDRIGA???
    finns inte ord!!!!!!!!!!!

    usch jag blir så ARG!

Svar på tråden Fy f*n för mobbning