• Mamma till tre busfrön

Fy f*n för mobbning

Jag blir så ledsen, nu är de på min pojke igen. Han är 13 år och ligger i sängen och gråter för att de är så stygga mot honom i den nya skolan. Detta framkom ikväll när jag kom hem från jobbet. Vi har flyttat och han har hamnat i en ny större skola (blev mobbad på den förra) men nu gick det inte här heller. Jag blir så ledsen. Har varit i kontakt med skolan från början om vad han har varit med om och de skulle ha extra koll... Det skär i hjärtat på mig. Håller han hemma imorgon och ska ringa skolan direkt på morgonen.

Visst är han lite speciell, lillvuxen och smart som bara den, men vem ger det rätt att mobba honom för det?!

Jag mår så illa bara att tänka på det, hur kan barn vara så elaka?

Vad gör man när det inte fungerar på någon skola?

• Svar på tråden Fy f*n för mobbning
  • vadskajaghetadå
    hallon2 skrev 2008-09-08 23:22:04 följande:
    Barn är ärliga och kanske, i vuxnas ögon, elaka... :( I synnerhet mot dom stackarna som "sticker ut".Vad har du gjort för att hjälpa din son? Jag tänker på strategier vid mobbing situationer som han hamnar i.Och vad han, rent generellt, kan tänka på i sin daliga skolvardag.Inget barn ska mobbas! Men vi vuxna (föräldrar, pedagoger) kring barnen kan oftast hjälpa dom med enkla medel/stategier!
    ärliga? eh...om man pratar om så pass gamla barn som 13 år så är det fan elaka!
  • vadskajaghetadå

fan vad sur jag blev nu,
    ärliga.
    t. ex "du är dum i huvudet"

ok är det att vara ärlig? personerna kan ju knappast känna TS barn än, dessutom.
    även om dom känner honom så kan man knappast säga "barn är bara ärliga"

• hallon2

sannispannisen:
    Ta till dig diskussionen, läs Takhizas nyanserade inlägg... Och fundra över det! *smart inlägg*

Stirra dig inte blind på en (1) persons inlägg, och haka fast vid det... (= det som små barn gör vid mobbing :( )

För diskusionen vidare och kom med inlägg som berikar och för den vidare mot bättre vetande! :)... *lättare sagt än gjort*

• vadskajaghetadå

vadmenar du? jag blev irirterad bara när du sa att "barn är ärliga"
    det var ju ditt inlägg jag kommenterade, inte takhizas.

är liksom lite trött på att höra att barn är ju så ärliga bara, barn vet inte vad dom pratar om.

• NoXigen

Risken e att dom senare hämnas på sonen Tyvärr är det inte mycke som stoppar dom me än samma behandling tillbaka

yennie84 skrev 2008-09-08 23:20:53 följande:
    Men gör det. Åk och skäll ut dem, hade jag gjort. Åk hem till honom efter skolan och be att få prata med honom och hasn föräldrar. Jag hade ALDRIG litat på skolan i en sån här fråga. Jobbar själv inom skolan och vet att de flesta tyvärr skiter i dessa frågor. Stå på dig INGEN skall ebhandlas så här
  • hallon2

Barn vet alltid vad dom pratar om, barn är meningsskapande och far sälllan eller aldrig med osanning (ljuger!)...

... ljuger gör bara barn som vet att "sanningen inte lönar sig" :(
    De som försökt berätta, och aldrig blivid trodda...
    SÅ är det i verkligheten!

• vadskajaghetadå
    NoXigen skrev 2008-09-09 00:10:46 följande:
    Risken e att dom senare hämnas på sonen Tyvärr är det inte mycke som stoppar dom me än samma behandling tillbaka
    det är väl inte att göra samma sak? det tycker inte jag, det är ju inte mobbning utan jag hade åkt till de barnens föräldrar och pratat med dom.
    skulle inte bara kunna sitta hemma och rulla tummarna.

• vadskajaghetadå
    hallon2 skrev 2008-09-09 00:24:35 följande:
    Barn vet alltid vad dom pratar om, barn är meningsskapande och far sälllan eller aldrig med osanning (ljuger!)...... ljuger gör bara barn som vet att "sanningen inte lönar sig" :( De som försökt berätta, och aldrig blivid trodda...SÅ är det i verkligheten!
    är det mig du pratar med??
    är det dagens sanning att ett mobbat barn är ful eller dum eller vad mobbarna nu säger?

förstår intevad du menar bara.
  • vadskajaghetadå

eller jag förstår att du pratar om en som blir mobbad som inte vågar säga sanningen. men om du också menar att mobbarna är ärliga och inte ljuger. altså.

• NoXigen

Ne det skrev jag inte att det var Visst ska man försöka allt, men risken finns att killarna som mobbar får skit från sina föräldrar när det kommer fram och d kanske dom ger igen än mer på sonen

sannispannisen skrev 2008-09-09 00:29:01 följande:
    det är väl inte att göra samma sak? det tycker inte jag, det är ju inte mobbning utan jag hade åkt till de barnens föräldrar och pratat med dom.skulle inte bara kunna sitta hemma och rulla tummarna.
Svar på tråden Fy f*n för mobbning