• Lise23

Hjälp...13-åring piercad - mot min vilja...

Vad hade ni gjort... Min trettonårig var och blev piercad i naveln tillsammans med sin pappa! MOT MIN VILJA!
    Känns som om jag, inte bara känns, det är så - har ingenting att säga till om! Pappan och jag skilda sedan 10 år. Känner mig maktlös och oviktig...
    Hur kan man göra så? Usch, var finns FRIS-föräldrars rätt i samhället... Får era trettonåringar pierca sig?

• Svar på tråden Hjälp...13-åring piercad - mot min vilja...
  • kramgrisen

Fick inte pierca mej, men jag och en kompis gjorde det ändå..var 15.mamma och pappa blev galna.. Är väl mest ditt ex fel som inte hörde med dig innan han följde med henne..och inte hörde med dig först, Anser med att det är *boende föräldern som har det största ansvaret.. BAra hn kan sköta den så den inte blir inflamerad..

• Mira 70

Hm, svårt att bestämma vad dottern får och inte får hos den andre föreldern.. Han har ju lika stor rätt, men har dottern frågat dig innan och fått ett nej?
    Om min 13 åring fått pierca sig, tror det beror på var den vill göra det..

• MILFilicious

Självklart borde båda föräldrarna komma överens om en sånhär sak och inte snika bakom ryggen på varandra. MEN du kan va lite glad att hon gjorde de på en riktig studio i alla fall. Många tonåringar som verkligen vill pierca sig gör det ofta själva eller ber ngn kompis göra det. Och det är inte bra för kroppen.

• Morning Glory

Mot sin vilja?
    Så Pappa höll fast dottern i stolen medan pircaren pircade naveln?

Jag tror inte att någon pircare skulle pircat ett barns navel(!)mot barnets vilja. Så jag tror att "mot sin vilja" är ett totalt påhittat på stående och tror hela tråden faller pladask. :)

• MILFilicious

Morning Glory skrev 2008-09-09 08:21:33 följande:

Mot sin vilja? Så Pappa höll fast dottern i stolen medan pircaren pircade naveln?Jag tror inte att någon pircare skulle pircat ett barns navel(!)mot barnets vilja. Så jag tror att "mot sin vilja" är ett totalt påhittat på stående och tror hela tråden faller pladask. :)
    Det är mot MAMMANS vilja.
  • Morning Glory

aha läste fel sorry, mot din vilja.. Men dotter och pappa ville, tja då är det svårt läge.. men pircing är ju inte som tatuering. En pircing kan man ju när som helst plocka bort.

• ingensignatur

på ett sätt ska du nog vara glad att de gjordes ordentligt. När jag var yngre så gjorde vi massor med piercingar, jag fick tillstånd av min pappa o han följde med, tur för mig! Mina vänner som inte fick lov av sina föräldrar, gjorde det ändå, på varanndra. Många av dem har fula ärr och en har en piercing som fortfarande inte läkt.
    Fast jag förstår din frustration! Jag skulle bli tokig om pappan till mina barn gjorde något liknande. Fast då bor de iofs hos mej o han har dem varannan helg, så då känner jag att min vilja väger ganska tungt. Och jag vill iaf bli frågad först!

• ZandersMamma

Hade jag haft en 13:åring så hade hgon fått pierca sig i naveln...

• kramgrisen

Navlen kan man dölja om man vill, behöver inte springa runt och visa den för alla...=) Jag prica mej hos en som inte var pircare, fast det viste vi inte då.. tog lång tid innan den läkte. men det är snyggt med navel pircings. om man har rätt kroppsform..

• vampyria2

FAst det är det stället som är "farligast" att göra hål i, det tar minst 8 mån innan det läker
    Mina töser har fått tagit hål i läppen som 14 åringar (det var då de frågade) det är det minst riskfylda stället, läker på 2 veckor.

TS ja jag skulle blir jätte förbanad om pappan till lät en sån sak utan att ha pratat med mig först...vad säger pappan om saken, att du inte ville alltså

Svar på tråden Hjälp...13-åring piercad - mot min vilja...