• Lise23

Hjälp...13-åring piercad - mot min vilja...

Vad hade ni gjort... Min trettonårig var och blev piercad i naveln tillsammans med sin pappa! MOT MIN VILJA!
    Känns som om jag, inte bara känns, det är så - har ingenting att säga till om! Pappan och jag skilda sedan 10 år. Känner mig maktlös och oviktig...
    Hur kan man göra så? Usch, var finns FRIS-föräldrars rätt i samhället... Får era trettonåringar pierca sig?

• Svar på tråden Hjälp...13-åring piercad - mot min vilja...
  • MILFilicious
    Bempan skrev 2008-09-11 20:26:04 följande:
    Jag har en hål i naveln, som gjorts "riktigt" och skötts bra. Jag tog ut smycket för tre år sedan, Och efter min förra graviditet ville jag bara prova när jag gått ner i vikt Hålet var kvar.
    Ja men en navel har heller inte samma läkkött som en läpp.
  • Bebbe2006
    MILFilicious skrev 2008-09-11 20:24:59 följande:
    Hrrm. Då jag började läsa på HR fick vi inte ha piercings. = Jag plockade ur min labretpiercing och det hålet hade läkt ihop på mindre än tre timmar. Hur förklarar du det?
    Jag tänker inte ens bemöta ett sådant uttalande. Dumförklara mig inte. Självklart växte den inte igen på 3 timmar!

Tycker synd om dig om du tror att du kommer att kunna göra din piercing osynlig den dagen du tröttnat på den.
  • Bebbe2006
    MILFilicious skrev 2008-09-11 20:27:10 följande:
    Ja men en navel har heller inte samma läkkött som en läpp.
    VEM har sagt til dig att läppar skulle ha bättre läkkött än andra kroppsdelar?
  • kidA

jag har haft piercings i tunga, bröstvårta och navel.
    bröstvårtan har inte läkt ihop alls.
    men tunga o navel har.
    däremot har det lämnat fula ärr i både tungan o naveln.

**mamma till trollen Agnes -00, Noah -06 o Love -07**
  • Bempan

Det är väl samma "kött" på hela mig vettja.

• kidA

o som mamma till 8årig dotter,

nej hon skulle aldrig få pierca sig om hon var 13 år. aldrig.

**mamma till trollen Agnes -00, Noah -06 o Love -07**
  • MILFilicious
    Bempan skrev 2008-09-11 20:29:10 följande:
    Nej det är ju inte det.
  • MILFilicious
    Bebbe2006 skrev 2008-09-11 20:27:56 följande:
    Jag tänker inte ens bemöta ett sådant uttalande. Dumförklara mig inte. Självklart växte den inte igen på 3 timmar!Tycker synd om dig om du tror att du kommer att kunna göra din piercing osynlig den dagen du tröttnat på den.
    HAHA! Du är ju helt bakom flötet !
  • Bevabus

Ren okunskap om du inte vet om att vissa hål faktiskt läker ihop på bara ett par timmar...
    Då vet du inte vad du talar om.
    Dom läker inte ihop helt och hållet, men tillräckligt så att det blir ett lager av nånting som man måste pressa igenom smycket med igen!
    Och vissa hål läker ihop jättefort.

Bebbe2006 skrev 2008-09-11 20:27:56 följande:
    Jag tänker inte ens bemöta ett sådant uttalande. Dumförklara mig inte. Självklart växte den inte igen på 3 timmar!Tycker synd om dig om du tror att du kommer att kunna göra din piercing osynlig den dagen du tröttnat på den.
  • Bevabus

Nej.

Bempan skrev 2008-09-11 20:29:10 följande:
Svar på tråden Hjälp...13-åring piercad - mot min vilja...