• Anonym (fundersam)

åka utomlands på semester när man e sjukskriven på halvtid?

om man är sjukskriven 50%,kan man ta semester de övriga 50% från jobbet o åka utomlands?

låter konstigt,men det kanske är tillåtet,vem vet?

har en kamrat som planerar detta och jag tycker att det låter helt sjukt! Är man för sjuk för att kunna jobba heltid(depression!)borde man väl inte orka åka på semester?
    eller?

• Svar på tråden åka utomlands på semester när man e sjukskriven på halvtid?
  • Heisan

Ja det är tillåtet ifall man har pratat med försäkringskassan o fyllt i en blankett-minns inte vad den heter. Fk måste i alla fall godkänna utlandsvistelsen...

Dec-07: 107-88,8
  • Frontline

Klart att man kan vara sjuk och åka utomlands det var det dummast jag har hört...
    Känner flera stycken som mår bra att åka till värmen för sin sjukdoms skull...

• Anonym (fundersam)

jaha.
    då kanske jag ska sluta lägga mig i andras saker.

• Heisan

Ett miljöombyte kan inverka positivt på en depression.

• Anonym

Fk ska ta ställning till att godkänna sjukpenning under utlandsvistelsen i god tid innan resan.

• Anonym (fundersam)

men en depression blir väl knappast bättre?
    Är man deprimerad "på riktigt" orkar man väl inte ens tänka tanken på att planera en resa??

• Anonym

ja det får man . Jag är hetidssjuk och har varit på långresor utomlands flera ggr. sen är man ju faktiskt lika sjuk eller deprimerad även när man är borta . Finns ju ingen anledning o tro att man inte får åka utomlands för det. För en depresstion kan det ju till o med vara BRA att åka iväg och göra något annat

• Anonym

vaddå om man är deprimerad på riktigt ??

• Heisan
    Anonym (fundersam) skrev 2008-09-09 12:47:37 följande:
    men en depression blir väl knappast bättre?Är man deprimerad "på riktigt" orkar man väl inte ens tänka tanken på att planera en resa??
    Jag är deprimerad "på riktigt" o en del gånger så kan det att man har något att se fram emot o få planera göra att man mår bättre för en stund..
  • Pikku Enkeli

Anonym (fundersam) skrev 2008-09-09 12:47:37 följande:

men en depression blir väl knappast bättre?Är man deprimerad "på riktigt" orkar man väl inte ens tänka tanken på att planera en resa??
    Har du varit deprimerad "på riktigt" och tror du att alla fungerar likadant? För mig har resa varit räddning...
Svar på tråden åka utomlands på semester när man e sjukskriven på halvtid?