• Anonym

Hur få ihop 4000 snabbt?

Jag behöver 4000 kr inom en vecka. Någon som har några tips på vart man kan få tag på det? Det ska vara deposition för en lägenhet, så jag kommer få tillbaka pengarna efter 2 månader. Har försökt hitta någon att låna av men känner ingen som har 4000 kr liggandes bara..

Har försökt sälja lite saker men det går dåligt, och jag har egenligen inget att sälja.

Tips tack!:)

• Svar på tråden Hur få ihop 4000 snabbt?
  • Kjell2

Pantbanken. Låna på något värdefull, t ex smycken, musikinstument, viss hemelekronik.

• Anonym

Tack för tipset. Men grejen är den att jag inte har något av värde. Jag har inte mycket alls mer än mina kläder och hundar. Och jag har ingen lust att pantsätta hundarna...

• Kjell2
    Anonym skrev 2008-09-09 14:59:17 följande:
    Tack för tipset. Men grejen är den att jag inte har något av värde. Jag har inte mycket alls mer än mina kläder och hundar. Och jag har ingen lust att pantsätta hundarna...
    Inga smycken i guld eller silver?

/Kjell
  • Anonym

Nej. Eller jag har ju min förlovningsring. Men jag vet inte om jag vågar släppa ifrån mig den..

• Anonym

Ska kika på sms lån. Tack för tipset. Men då fattas det ändå 1000 kr.

• roadrunner

Hrm, kolla blocket efter tjänster? Kansk någon/ra som behöver flyttstäd eller flytthjälp!

• MissC24

Om du tar ett sms lån och det fattas 1000 kr kan du alltid pantsätta förlovningsringen,den kan du ju även köpa ut då du får pengar

• Bebis

Jag vet inte hur gammal du är med nordea har ungdomslån som man kan bestämma summa och återbetalningstid på.

Don't Panic
  • Anonym (Anonymus)
    Anonym skrev 2008-09-09 15:00:23 följande:
    sms-lån?
    Det var det ideotiska förslaget jag har hört!
    Sms-lån skall man inte ta oavsett!
  • Anonym (?)

Har ni något sparat? I såfall "låna" av er själva och betala tillbaka nästa månad.

• Anonym

Är du med i facket? eller studerar du?
    Om du är med i facket brukar de ha lån till förmånlig ränta. Samma sak med studentkåren.
    Annars kan du ju gå till banken och ta ett blancolån på 4000. Det borde ju inte vara några problem.
    I annat fall skulle jag panta förlovningsringen. Eller be den jag är förlovad med om pengar. Han kanske har något att panta?

• Anonym

Du kan ju i princip panta allt. TV, musikinstrument, stereo mm. Har du verkligen ingenting du kan sälja panta?

• Anonym

Jag har ett eget företag, nystartat som går mer minus än plus just nu.
    Jag kan inte be han jag är förlovad med om pengar, eftersom jag flyttar ifrån honom. Vi ska ta en paus ett par månader. Allt i lägenheten är hans, och jag kan ju inte pantsätta hans saker.

• Anonym (Anonymus)
    Svar på #16
    Dina föräldrar då?
    Du kan inte låna av flera vänner?Många bäckar små brukar man ju säga
  • Kjell2
    Anonym skrev 2008-09-09 15:53:26 följande:
    Jag har ett eget företag, nystartat som går mer minus än plus just nu.Jag kan inte be han jag är förlovad med om pengar, eftersom jag flyttar ifrån honom. Vi ska ta en paus ett par månader. Allt i lägenheten är hans, och jag kan ju inte pantsätta hans saker.
    Förlovningsringen, den verkar inte sitta stenhårt.

Eller be din snart fd sambo om ett lån
  • Anonym

Mormor har kommit till undsättning.:) Får låna av henne så nu ordnar det sig.

Tack för all hjälp iaf!

Svar på tråden Hur få ihop 4000 snabbt?