ni som ger airomir till era barn..
fick de några biverkningar och hur ger ni det? På bisedlen visar bilden en vuxen som inhalerar själv, men undrar om ni inhalerar det via en nebunett? om det e till barn ni ger det.
fick de några biverkningar och hur ger ni det? På bisedlen visar bilden en vuxen som inhalerar själv, men undrar om ni inhalerar det via en nebunett? om det e till barn ni ger det.
Min dotter får det genom en Nebunett. Hon är 11 månader gammal.
Min 3,5-åring får airomir ibland, och då via nebunett. Hon får mest besvär när hon bliir förkyld (=förkylningsastma).
Man håller masken mot barnets mun, puffar en gång och låter barnet andas.
Jag tycker att hon hostar lite extra mycket precis efter att hon fått, men sen lättar det.
Dottern får inga biverkningar, hon är snart tre och får det i Nebunetten.
Min ena dotter fick airmoir väldigt ofta när hon var mindre, och pulmicort flera gånger per dag. Allt via nebunette. Hon blev ganska så speedad och rastlös och sov dåligt av airmoiren. Men vi hade inget val...
Du får med en broschyr till nebunetten där det står exakt hur du ska göra. Det behövs dessutom en adapter till airomiren eller om det var till pulmicorten för att få in dem i hålet i nebunetten. Fråga på apoteket när du hämtar ut nebunetten. ELler har du redan fått hem den?
låter lite lagom spännande med en speedad unge Jo, vi har fått hem den, och när jag kollade på den känndes det nästan lättare att ge utan nebunetten.. Känndes minst skrämmande för barnet, han e bara 8 månader.
Min dotter har förkylningsastma hon är 6 månader och får brickanyl hon skulle få en inhalator senare.