Mattan luktar illa!
Köpte en matta på IKEA för ett tag sedan (en billig ryamatta) och den luktar verkligen illa!! Typ kattskit eller nåt... Nån som varit med om att nya mattor luktar illa, och finns det något att göra åt det?
Köpte en matta på IKEA för ett tag sedan (en billig ryamatta) och den luktar verkligen illa!! Typ kattskit eller nåt... Nån som varit med om att nya mattor luktar illa, och finns det något att göra åt det?
Har råkat ut för samma. Det är ett medel de använder för att mattorna inte ska mögla. Det luktar pecka! Jag lämnade tillbaka mattan....
Ja, jag funderar på att göra det samma... Men man tror ju att det ska försvinna så småningom. Suck!
Nej, det gör det inte. Jag hyrde ett möblerat rum där mattan låg. Den hade legat där typ flera månader för sig själv innan jag flyttade in och började sniffa på den. Uääääk!!!!
Har du rådfrågat på IKEA, där du köpt mattan? annars tycker jag du ska göra det. dom i sin tur, kanske kan höra med tillverkaren?
Mina föräldrar köpte en matta på IKEA som luktade jätteilla. De hade den i flera veckor utan att lukten gick ur. De blev tvungna att lämna tillbaks den eftersom de inte stod ut...