Inlägg från: Snarkofagen |Visa alla inlägg
  • Snarkofagen

Anställningsintervju på tors!! Hjälp :)

Ditt klädval låter helt perfekt, tycker jag.

Du har fått en massa bra tips ovan och jag har inget mer att säga än "kör hårt"!

• Snarkofagen

Jättebra att du är medveten om dina "dåliga" sidor men uttryck dem inte som just dåliga. För det är ju egentligen ganska individuellt vad vi anser vara "dåligt". Och att säga just "dåligt självförtroende" tycker jag blir lite för personligt.

Kan du försöka vinkla det i stället och applicera i en situation? Typ i stället för att säga "Jag vågar inte gå fram till en kund för jag är rädd för att de ska skratta åt mig" kanske du kan säga "Ibland kan jag bli osäker på vad jag ska säga till en kund när jag kommer fram MEN jag arbetar på det" - förstår du hur jag menar? Skitdåligt förslag kanske men hoppas du fattar.

Har du förresten meddelat dina referenser att de kan bli kontaktade av butiken inom en snar framtid? Förbered gärna referenserna på vad det är för företag, då har de lättare att bilda sig en uppfattning om hur du skulle kunna funka där.

Lycka till!!!

• Snarkofagen

Absolut! "Jag trivs när det är fint omkring mig" är väl en jättebra egenskap när man söker jobb i en herrklädesbutik!

kladdkakan skrev 2008-09-10 14:48:41 följande:
    Okej jag förstår hur ni tänker. En annan dålig egenskap jag har är att jag på senaste gått och blivit pedant... haha och lite kontrollbehov har jag också fått. Kanske Pedant är en "Bra" dålig sida att lägga fram? Man vill ju ha fint och snyggt i butiken? :)
  • Snarkofagen

Yes, nu hänger du med!

kladdkakan skrev 2008-09-10 15:01:00 följande:
    Ja jag tycker det jag med :) så jag kan kanske lägga fram det så att det är både bra och dåligt? Typ att min sambo tycker inte att jag är så kul med den biten men att jag ser det som något bra :)
  • Snarkofagen

Jag är övertygad om att det kommer gå toppenbra för dig i morgon. Var dig själv, bara. Det är helt ok att be att få fundera på en fråga lite, som någon skrev tidigare.

Skriv i morgon och berätta hur det gått!

• Snarkofagen

Framför allt; skriv sen i tråden och berätta vart vi ska komma och handla kläder till våra killar som tack för hjälpen!

• Snarkofagen

Vad kul! Grattis säger jag lite försiktigt i förskott. Vart ska vi komma och få finfina kläder till mannen?

kladdkakan skrev 2008-09-11 10:57:39 följande:
    oooh nu har jag just varit där :) Jag tror att det gick jättebra faktiskt. Distriktschefen tittade flera ggr på butikschefen och sa "Det här känns ju jättebra" eller "det här är ju det vi söker" och hon sa "Ja jag kan bara sitta här och le jag" hihi. Så jag hoppas och hoppas :)TACK SÅ JÄTTEMYKCET för alla era tips! Utan dom hade jag INTE klarat det så bra som jag gjorde, jag tackar gud för att jag skrev här och fick så många vettiga svar! Alla kramar i världen till er!! :) tacktacktack
Svar på tråden Anställningsintervju på tors!! Hjälp :)