• Familytime

Vilka vitvaror har ni och vad tycker ni om dem?

Hej!

Vi ska köpa nya vitvaror och behöver lite tips och råd!

Vilken diskmaskin har ni och hur är programmen på den? Tar det lång tid? Är det rent?

• Svar på tråden Vilka vitvaror har ni och vad tycker ni om dem?
  • Stor mamma

Vi har en electro helios, köptes för 2 år sedan. Mycket bra. Diskar fortfarande mycket rent.

Kyl/frys har vi en kombinerad sak, rostfri, 2003 års modell ARDO. Nöjd med den

Spisen hatar jag, är en KENNY. Köp INTE. Denna är 2 ½ år ca och redan slö i plattorna.

• Miss Lau

Jag tror egentligen inte att märket är superviktigt eftersom de flesta märken har både bättre och sämre modeller. Bestäm er för vilka funktioner som är viktiga för er och kolla sen runt.

I vårt förra hus hade vi en av whirlpools lyxigaste diskmaskiner och den var toppen! I vårt nuvarande hus har vi en av Cylindas budgetmodeller och den gillar jag inte alls. Men ska man generalisera det är nog cylinda förmodligen ett betydligt bättre märke än Whirlpool.

• Ankissen

Vi har Huskvarnas kyl-frys och ugn i den svarta serien. Skitfina och funktionella. IKEAs diskmaskin och induktionshäll. Hällen är jag sur på för den har inga metallkanter så där ramlar det gärna bort små flisor som man stöter till den. Diskmaskinen är hela okej, men lite långsam. Kan ta två timmar på sig att diska.

Mamma till världens sötaste Elliot
  • Mamma Anna

I vår gamla lägenhet hade vi en sprillans ny diskmaskin från Siemens som var super! Kommer inte ihåg vad modellen hette men den pep när disken var klar och så var den rymlig och diskade alltid rent (oavsett diskmedel och även på snabbprogrammet).
    Nu har vi en skitgammal electrolux som är helt värdelös och skulle jag köpa en ny diskmaskin idag skulle mina krav vara

* rymlig - viktigt att få plats med alla saker så man slipper diska jämt
    * ett hyfsat välkänt märke, ofta får man vad man betalar för vår budgettvättmaskin gick sönder ett par veckor efter att garantin gått ut (två år). På vår cylindatvättmaskin var garantin 5 år
    *flera olika program, gärna snabb och eko-disk
    *höj-och sänkbara korgar

Svar på tråden Vilka vitvaror har ni och vad tycker ni om dem?