• Anonym

Hur vet jag om jag behöver göra ett bröstlyft

efter att jag ammat 2 barn så hänger ju brösten en del, plus att de är rätt toma. Jag funderar på en bröstförstoring och tror att jag även behöver lyfta. Men hur vet man om man behöver det, kan man på något sätt mäta?

• Svar på tråden Hur vet jag om jag behöver göra ett bröstlyft
  • Alderia

Boka tid hos en plastikkirurg för konsultation.

• Anonym

har gjort d !

• Alderia

Men då så. Lita på experterna. Det är svårt att ge några omdömen om ett par bröst man aldrig ens har sett.

Hoppas du blir nöjd med ingreppet.

• Anonym

Jag tror att det har lite att göra med hur stora implantat du vill ha. Vill man ha stora kan det ju funka med mer häng.

• Anonym

Alltså det beror ju på om du menar gränsen när de blivit för "fula" eller gränsen för när du har någon nytta av operation (är det för lite häng kan resultatet bli fulare än hänget).

Det första måste du bedöma själv. Ingen behöver ett kosmetiskt bröstlyft eller implantat av objektiva skäl så det handlar bara om hur viktigt det är för dig själv.
    Det andra kan kirurgen tala om för dig. H*n lever dock på att göra operationerna så att du självklart får värdera uppgifterna du får därefter. (Glöm inte att ta referenser på kirurgen.)

Själv har jag naturlig H-kupa som hänger ner till naveln (k-kupa för närvarande pga amning) och har inte alls tänkt operera mig (funderade på det för ryggens skull men valde bort det då jag inte tyckte riskerna med minskningen uppvägdes av mina besvär) så det är ju väldigt olika hur man ser på det här själv.

Svar på tråden Hur vet jag om jag behöver göra ett bröstlyft