• Tusentand

Hur många förnamn?

Hur många förnamn tycker ni är för många?
    Vi skulle vilja att vår flicka fick fyra förnamn, alltså ett tilltalsnamn och tre "andranamn", men är det för många tror ni? En del har ju bara ett namn efter tilltalsnamnet?

• Svar på tråden Hur många förnamn?
  • Alkemisten

Jag tycker personligen att det är lite mycket. men det är ju upp till er. Gör som ni känner för och bry er inte om vad andra tycker.

• Flickan Gud Glömde

Jag fick 3 av min mamma - lååånga tycker jag.
    Jobbigt att fylla i alla papper från myndigheter då de ska ha alla namn och det får sällan plats.
    Men jag gav själv mina barn 3 namn, men då kortare.

Det är upp till dig hur många namn hon ska ha?!

• Anettan73

Vi har 3 namn, 1 mellan namn och 1 efternamn på 2 av barnen..

Som tösen heter Thea, Karin, Eva, Persson som mellannamn Och sen kommer vår efternamn..

• Caranlachiel

Tre "extranamn" tycker jag är max, som ni har tänkt. Två är vanligast bland alla jag känner.

Vecka 13 - and counting!
  • bara lilla jag

vi har 4 namn på våran son.. ett tilltal.. Det funkar alldeles utmärkt.. Jag menar hur ofta använder man de andra namnen dom är ju egentligen bara där symboliskt..

• ElinC

Det finns ju ett talesätt...

... Kärt barn har många namn.

Gör som ni vill.

• Flickan Gud Glömde
    bara lilla jag skrev 2008-09-10 13:36:53 följande:
    vi har 4 namn på våran son.. ett tilltal.. Det funkar alldeles utmärkt.. Jag menar hur ofta använder man de andra namnen dom är ju egentligen bara där symboliskt..
    Tycker jag får fylla i mina jämnt och ständigt.
  • Ellensmamma

Tre har vår dotter, känns ok. Själv har jag två o det har varit lagom när man ska fylla i papper osv.

• bara lilla jag
    Svar på #8
    jaha okej:) jag tror att jag aldrig fyllt i alla namn.. Eller åtminstone inte så många ggr att det har varit märkbart :)
  • Flickan Gud Glömde
    bara lilla jag skrev 2008-09-10 13:52:17 följande:
    Svar på #8jaha okej:) jag tror att jag aldrig fyllt i alla namn.. Eller åtminstone inte så många ggr att det har varit märkbart :)
    Alla barnomsorgspapper, alla myndigheter.
    För mig är det jobbigt, 40 bokstäver att få plats med på den kooorta raden + oehört jobbigt att skriva. Önska mamma gett mig 1 namn.
  • Bonnie Tyler

Eftersom du frågar så säger jag, tag bort ett namn! Det är bara drygt för barnet att "släpa runt" på en massa extranamn.

Räcker det inte med 3 + efternamn?

• bara lilla jag

hehe.. våran son har väldigt korta namn.. 3 st på 4 bokstäver och 1 på 6 bokstäver.. Så det är inte så farligt har har bara 26 bokstäver att skriva totalt :D

Svar på tråden Hur många förnamn?