fullt med röda prickar på rumpan
min dotter på 2år har fått fullt med röda prickar på hela rumpan, började för ca 1 vecka sen med några få, köpte bepathen och smörjde in henne med men hon har bara blivit värre sen dess, vet någon vad det kan vara
min dotter på 2år har fått fullt med röda prickar på hela rumpan, började för ca 1 vecka sen med några få, köpte bepathen och smörjde in henne med men hon har bara blivit värre sen dess, vet någon vad det kan vara
Värmeplitor
Allergi/Exem ??
Värmeutslag kanske? Det får min 10 månaders dotter då & då, jag luftar så gott det går och undviker salva, då det blir ännu fuktigare i blöjan då. Lycka till
hon har precis blivit blöjfri hemma men har blöja på dagis men är inte så mycket på dagis, så hon är för det mesta blöjfri
Aha, ja då kanske det inte är det... kanske allergi ex mot tvättmedel, sköljmedel, fast då sätter det sig ju inte bara i rumpan Hmm... Har hon alltid haft samma sorts blöja innan som de få ggr nu på dagis? Om det var det hon reagerade mot.
köper egna blöjer till dagis, funderade på om det kunde vara allergi, tycker bara det är konstigt att det bara sitter på rumpan
ja det borde finnas på fler ställen på kroppen då tycker man
Har min dotter oxå men bara på ena skinkan. Har varit till bvc å dom visste ej så vi fick tid hos dr för det kliade oxå. Läkaren kunde ej säga vad det var men vi fick en stark kortisonkräm å smörja med. Nu har det börjat bli bättre.
Prova med hydrokortison 2 gånger per dag i 1 vecka å kolla om det blir bättre