• lilla Zaga

fullt med röda prickar på rumpan

min dotter på 2år har fått fullt med röda prickar på hela rumpan, började för ca 1 vecka sen med några få, köpte bepathen och smörjde in henne med men hon har bara blivit värre sen dess, vet någon vad det kan vara

• Svar på tråden fullt med röda prickar på rumpan
  • Fru annmi

Värmeplitor
    Allergi/Exem ??

• Bubblan78

Värmeutslag kanske? Det får min 10 månaders dotter då & då, jag luftar så gott det går och undviker salva, då det blir ännu fuktigare i blöjan då. Lycka till

• lilla Zaga

hon har precis blivit blöjfri hemma men har blöja på dagis men är inte så mycket på dagis, så hon är för det mesta blöjfri

• Bubblan78

Aha, ja då kanske det inte är det... kanske allergi ex mot tvättmedel, sköljmedel, fast då sätter det sig ju inte bara i rumpan Hmm... Har hon alltid haft samma sorts blöja innan som de få ggr nu på dagis? Om det var det hon reagerade mot.

• lilla Zaga

köper egna blöjer till dagis, funderade på om det kunde vara allergi, tycker bara det är konstigt att det bara sitter på rumpan

• Bubblan78

ja det borde finnas på fler ställen på kroppen då tycker man

• Ina81

Har min dotter oxå men bara på ena skinkan. Har varit till bvc å dom visste ej så vi fick tid hos dr för det kliade oxå. Läkaren kunde ej säga vad det var men vi fick en stark kortisonkräm å smörja med. Nu har det börjat bli bättre.

• Ina81

Prova med hydrokortison 2 gånger per dag i 1 vecka å kolla om det blir bättre

Svar på tråden fullt med röda prickar på rumpan