• Heja

Barnfamiljer i Västra Kattarp / Gamla Rosengård i Malmö

Vi är ganska nyinflyttade i Västra Kattarp / Gamla Rosengård och det vore kul att få kontakt med andra barnfamiljer i området. Vår Anton föddes i mars och jag har även två tonåringar.

• Svar på tråden Barnfamiljer i Västra Kattarp / Gamla Rosengård i Malmö
  • Pildi

Hej!

Vi bor på Segevång inte så långt från Västra KattarpFlört 

• Heja

sandakristian: Har ni köpt lägenhet ? Tyckte jag läste om renovering i din blogg.

Pildi: Tjenix..ja det är väl barnvagnsavstånd eller hur? Har inte promenixat åt det hållet ännu utan det har blivit inmot stan eller jägersro.

• Pildi

Njaa...skulle bli en lång promenad i så fall...SkrattandeÄr du nyinflyttad ?

• sandrakristian

Jupp vi har köpt en trea på Håkanstorp så lillan får eget rum =)
    Segevång e ju långt från V.kattarp.. inte promenad avstånd direkt.

• Pildi
    sandrakristian skrev 2008-09-12 16:36:48 följande:
    Jupp vi har köpt en trea på Håkanstorp så lillan får eget rum =)Segevång e ju långt från V.kattarp.. inte promenad avstånd direkt.
    Nej , det är det inte. Grattid till lgh. Vi ska också köpa nytt när bebisen har kommit. Börjar bli trångt.
  • sandrakristian

Pildi:Såg att du ska ha bebis snart, grattis! Ja d e ganska trångt i vår två nu oxå så d ska bli skönt med extra utrymme.Tror att jag kommer trivas bra på Håkanstorp.

• Pildi
    Svar på #7
    Tack. Vi måste verkligen hitta ngt annat. Vi bor i en fyrarumslgh. och behöver ett rum till. Vi vill gärna bo kvar i Malmö, tjejerna har sin skola, kompisar här.
  • Heja

Grattis till lägenheten! Tycker du det är kul att renovera?

Ja, Segevång är ju långt härifrån ..tänkte nog på Videdal..får skylla på mjölkhjärnan.

Vi har bara bott i Västra Kattarp i ett år innan bodde vi i Södra innerstan, möllevången. Trodde först att det knappt fanns några barnfamiljer här förutom vår och sandrakristian. Jag frågade på bvc och de sa att de finns en hel del utspridda i villaområdet. Därför startade jag denna tråd, fast det är ju inte säkert de brukar familjeliv eller hittar tråden.

• Heja

Pildi: Köp ett hus i västra kattarp, vetja Hur gamla är tjejerna?

• sandrakristian

Nä d e inte kul att renovera..haha. D e sambon som sköter den biten. D enda som ska bli kul e att inreda lillans rum. Jag känner en till tjej som har två små här på kattarp. "Blima" här inne på FL.

• Pildi
    Heja skrev 2008-09-13 11:50:19 följande:
    Pildi: Köp ett hus i västra kattarp, vetja Hur gamla är tjejerna?
    De är 17 och 9 år gamla. Vi vill bo kvar i området, alt. Bulltofta eftersom minstingen går på Backaskolan och vi vill inte byta skola. Hon har även sina kompisar här i området. personligen är jag inte alls så förtjust i området men vi köpte vår lgh rätt billigt under åren vi studerade. Min man blev klar med sina studier i somras så nu kan vi så småningom röra på oss.
  • Blima

Så, nu hittade jag också hit. Inte ofta jag hinner sitta vid datorn längre. Ja här är en till barnfamilj i området. Jag har två små pojkar. Viktor som blir 3 i december och Alban som är 8 månader. Trodde inte heller här bodde så många barnfamiljer. i alla fall inte här i lägenheterna.

• Blima

Men det är ju roligt. Brukar ni gå till Sesam också? Har själv bara varit där för att väga pojkarna.

• sandrakristian

Men hallå Blima! Hahah.. tänkte jag skulle kolla om du var sugen på att följa med till stan imorgon. Men jag ska smsa dig istället, känns lite mer effektivt.

• Heja

Välkommen Blima! Jag är med i en mammagrupp på Sesam och har varit där på babymassage och idag på sångstuden.

natti

• Heja

Hoppsan..det ska inte stå mammagrupp utan förädragrupp!

Svar på tråden Barnfamiljer i Västra Kattarp / Gamla Rosengård i Malmö