• cruZZe

Söker förvaringskorgar, hjälp!

Jag skulle behöva hjälp att hitta snygga färvaringskorgar. Storlek, ungefär 300x300x300.

Alla material utom metall eller papp går bra. Vet att det en gång i tiden fanns massor av förvaringskorgar i både flätad korg och rotting. Men hittar nu endast i metall och papp. Då dessa ska vara i ett biorum får det inte vara för hårda material eftersom de ska stå nära högtalare och kommer således skramla och ge eko.

Obs, inga ljusa och starka färger och helst med lock.

Tacksam för alla tips och svar.

• Svar på tråden Söker förvaringskorgar, hjälp!
  • Caranlachiel

IKEA och Åhléns har många olika sorters förvaringskorgar i olika material och färger!

Vecka 13 - and counting!
  • Skog

ikea har ju en del förvaringsmöbler o kortar mm

• LMH33

Såg massor med korgar på Granit när jag var där senast. Vet inte om de hade med lock, värt ett besök i alla fall.

• cruZZe

Ikea har jag nyss kollat på nätet och det var bara plast och papp i princip. Söker någonting snyggare än så.

Åhlens har jag tyvärr inget i närheten.

• cruZZe

Och Granit ligger vart?

Bor själv 7mil norr om Västerås.

LMH33 skrev 2008-09-10 16:55:28 följande:
    Såg massor med korgar på Granit när jag var där senast. Vet inte om de hade med lock, värt ett besök i alla fall.
  • cruZZe

*puff puff*

Jag är ivrig och snart desperat. håller på att möblera och bygga om hembiorummet och har alltså skrotat en hel del förvaring så nu har jag en herrejösses massa smågrejer som måste gömmas någonstans

HILFE!

• cruZZe

Dom hade onekligen en del förvaringskorgar. Men tyvärr verkade alla vara i plast eller papp. Det blir ett för stumt material, om jag nu inte vill klä dem vilket jag tänkte slippa.

Men tack för tips ändå.

LMH33 skrev 2008-09-10 20:42:56 följande:
    Hemma igen från föräldramöte. Mitt första. Vuxenpoäng Granit i Uppsala bli väl närmast, fast inte så nära ändå...www.granit.com/
  • LMH33

Jo jag läste ts om vilka material du ville ha. Du missade nog de korgarna jag tänkte på.
    Försökte länka till rätt sida, men det verkar inte funkat. Testar igen. Annars, klicka på menyn 'inredning' i högerkanten och sedan 'korgar'

http://www.granit.com/?id=806

"Vi på  Granit är stolta över våra fina korgar från FORMISSION.

FORMISSION använder sig av Vietnamesiska hantverkstraditioner och lokala material för att utveckla nya produkter med potential på den internationella marknaden.
    FORMISSION är ett resultat av ett utbyte mellan skandinaviska designers och vietnamesiska producenter. En hållbar hantverksindustri hjälper producenterna och byborna runt omkring att uppnå ekonomisk självständighet och förbättrad livskvalitet."

Jobbar inte på/med Granit, även om det kanske verkar så.
Svar på tråden Söker förvaringskorgar, hjälp!