• Minikatt

Är gammal falukorv farligt?

Har haft en falukorv liggandes i frysen lite för länge och nu luktar den inte så gott. Har råkat äta gammal korv innan och det är INTE gott, så den kommer inte användas i matlagning såklart.

Däremot har vi en hund som gillar det mesta och säkert inte skulle tycka att korven var äcklig även om vi tycker det. Så, är det farligt eller är det bara att den inte smakar så gott?

• Svar på tråden Är gammal falukorv farligt?
  • Analoga
    Minikatt skrev 2008-09-10 17:57:34 följande:
    Har haft en falukorv liggandes i frysen lite för länge och nu luktar den inte så gott. Har råkat äta gammal korv innan och det är INTE gott, så den kommer inte användas i matlagning såklart. Däremot har vi en hund som gillar det mesta och säkert inte skulle tycka att korven var äcklig även om vi tycker det. Så, är det farligt eller är det bara att den inte smakar så gott?
    Har den legat i frysen så blir du inte sjuk om du äter den, däremot så smakar det väl mindre gott.
  • Minikatt

Precis det smakar ju pyton! Men kan jag ge den till vår hund som säkerligen inte tycker den smakar illa?

• Linda Larsson

Det är väl fettet som härsknar, eftersom fett inte fryser pga låg vattenhalt.

• Minikatt
    Linda Larsson skrev 2008-09-10 18:05:41 följande:
    Det är väl fettet som härsknar, eftersom fett inte fryser pga låg vattenhalt.
    Okej. och vad innebär det? Blir man (en hund) dålig av det?
  • Linda Larsson

Det tror jag inte, kanske att hunden kan bli lite gasig av det så ge lite i taget.

• Linda Larsson

Det jag syftade på var att det är kanske därför det inte luktar eller smakar så gott.

Svar på tråden Är gammal falukorv farligt?