Inlägg från: luspudel |Visa alla inlägg
  • luspudel

Smink smink smink vi fortsätter!

Måste definitivt in i favoriterna igen :)

• luspudel

Lejån; Har du ingen ögonprimer talar ju många gott om Lumenes sådan :)

Och Knott, SHIT vad kul! Grattis!=)

Idag har jag köpt id-smink! =) Jag har fått jobb på en stor skönhetssalong där jag bland annat köper Dermalogica och I.D till inköpspris ;) Wooho!

• luspudel
    Lejån skrev 2008-09-26 18:15:38 följande:
    Jo, den har jag redan. Vad har du shoppat från ID?
    Jaha okej =) De har även en lysterkräm för ansiktet, det är väl som deras vanliga ansiktsprimer men med mer lyster i. Har fingrat på den många gånger men aldrig testat dock... Kanske kan vara ngt? :)

Jag shoppade ett startkit, det är 2 foundations, ett mineral veil och ett rouge. Samt kabukin, concealerborsten och all over face-borsten, och så skin reupper ( eller vad den där nu heter ;) =)
  • luspudel
    Lejån skrev 2008-09-26 21:32:12 följande:
    med andra ord så köpte du typ allt då!? jag har kikat på startkitet också men känns som onödigt när jag redan har mineral veil... ska göra slut på mina foundations från EMD så ska jag shoppa en från ID tänkte jag.
    [/citat]
    katarina118 skrev 2008-09-27 12:53:14 följande:
    [citat]
    monsterhummerva kosta ett sådant där startkit???
    Hehe jaa det innehåller typ precis allt man vill ha :D

Det kostar 995 tror jag :)
  • luspudel
    katarina118 skrev 2008-09-27 13:51:55 följande:
    monsterhummerok rätt dyrt fast de kanske är mycke saker man få är de fullstorlek på produkterna oxå eller är de bara små prover???
    Allt är 2-gramsburkar, tror det är fullstorlek men inte helt hundra. :)
  • luspudel
    katarina118 skrev 2008-09-27 14:02:06 följande:
    monsterhummerok ja de säger mig inte så mycke egentligen hur stor en burk är..är det värt priset då??
    Nej... Men dom är ju dryga, så antar att de lär räcka ett bra tag :)

Jag tycker det. Jag betalade ju dock inte fullpris, men hade jag haft råd hade jag förmodligen köpt det till fullpris lite senare om jag nu inte fått den här möjligheten :)
  • luspudel

Fluffguf, jag tror också de finns större men alla salonger kanske inte tar in dom. Provburkarna är ju mycket större så det borde ju gå att köpa den storleken också :)

Ja drygt som tusan är det ! =)

• luspudel

Hehe, ny sminkerfarenhet: jag har gjort en ögonfransförlängning! Har sååå långa, kolsvarta täta fransar nu. Underbart! =)

• luspudel
    Fluffguf skrev 2008-09-30 17:24:51 följande:
    Häftigt! Var gjorde du det? Vad kostade det och hur länge håller det?
    Ja, riktigt coolt! =) Jag fick det gratis, tjejen som gör förlängningarna har även kurser i det, så hon frågade ifall jag kunde tänka mig att vara modell. Haha oja! =)
    Nu är det ju en elev som har gjort det så jag vet inte riktigt hur länge, men i vanliga fall ca 3-4 veckor =)
  • luspudel

Ligger en bild i galleriet... Var dock tvungen att bara klippa ut ögonen, haha, man ser ju inte klok ut på så nära håll annars!

• luspudel
    trolltyg skrev 2008-09-30 19:19:46 följande:
    Jag som precis funderade på om jag skulle göra en då mina egna franasar är minimala, fasiken vad kul. Ska kolla upp det imorgon vad det kostar för jag är riktigt sugen. Kul att du blev nöjd. Ser jättefint ut på bilderna. Vet du om det kan skada de egna fransarna på något sätt att göra en förlängning?
    Här på salongen kostar det sjukt mycket, har för mig det är 700 kronor eller så . ( !) men å andra sidan är hon ju även lärare i det, så hon kanske kan ta mer betalt.

Nej, inte vad jag vet. Du limmar fast det nästan längst in på den egna fransen, och efter ett tag så tappar du ju hela din egna frans och då även lösfransen såklart. Så förhoppningsvis har dina naturliga fransar lång livstid kvar, så att det håller länge :)

Rekommenderar det verkligen, blev helt lycklig när jag vaknade imorse och såg mig i spegeln, haha. Lite foundation, rouge och mascara på underfransarna så var man redo liksom. Underbart =)
  • luspudel

Tänke bara höra lite snabbt med er... Vilket märke på mineralskuggor har levererat snabbast? =) Vill så gärna ha nya skuggor till helgens fester men det är väl lite väl optimistiskt.

Men ändå, vart går det fortast? :)

• luspudel
    LMK skrev 2008-10-16 16:37:48 följande:
    luspudel skrev 2008-10-16 16:29:29 följande:
    Oj till helgen? Det kan du nog glömma, tyvärr. De flesta jag har beställt från är ju i USA & det tar runt 1 vecka - 10 dagar ungefär. MakeupCosmetics (i sverige) tog inte ens 1 vecka. Beställde förra fredagen & fick levererat igår. De vinner!
    Tänkte nästan det ! Ajdå, usch vad jag ogillar Sverige ibland alltså... allt kul finns ju i USA i sminkväg! ;)
    Nåväl, får väl nöja mig till nästa helg helt enkelt :) Tack för tipsen iaf! =)
  • luspudel

Ja det är den, fast man kommer till första färgen dock... Kolla extra innan du beställer att det är Orgasm du beställer! =)

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!