Inlägg från: Bluelight |Visa alla inlägg
  • Bluelight

Smink smink smink vi fortsätter!

Någon här som använder NARS rouge "orgasm"? Jag tror "Fridapida" har skrivit det någon gång i en tråd som jag startade i veckan. Jag har kollat på nyansen på nätet, tyckte att den var väldigt söt och klädsam til lilla mig som e så blek *ler*

Vet ni om man kan köpa den i sverige och vart? Helst ej postorder!

Finns det ett rouge från ett annt märke som går att få tag på i Sverige typ MUS, Mac, Nouba som påminner om Orgasm?

Jag letar även efter en ljusbeiget läppglans. Någon som känner till ett märke som har den?
    Sen skulle jag behöva lite smakråd. Vilken färg på ögonskugga tycker ni jag skulle passa i?

Kram på er!

• Bluelight
    Fridapida skrev 2008-09-19 14:04:25 följande:
    www.jerseybeautycompany.co.uk/ingen frakt och ingen tull eftersom det är inom eu.
    Hallo Frida där är du ju! Jag har en fråga till dig! Se oe mott inlägg ovan
  • Bluelight
    Fridapida skrev 2008-09-19 14:29:35 följande:
    Hej hejja här håller jag till ibland Ja, jag vet inte riktigt om det finns ngt motsvarande rouge. Det finns inte på MUS iaf. Jag tycker att NARS håller långt högre kvalité än MUS när det gäller rouger. Om man tittar på MACs och Noubas produkter så har de lite samma struktur som NARS, de skiftar lite och har lite skimmer i sig. Om jag var du skaulle jag prata med de som jobbar där o säga att du är ute efter ett som liknar Orgasm. De flesta känner till det.Tyvärr är NARS inte möjligt att få tag på i Sverige. Ang läppglans. Jag gillar verkligen MACs gloss. Kolla in dem.
    Tack för hjälpen! Rotade i min make-up väska och märkte att jag är ganska fattig på ögonskuggar. Blir så otroligt inspirerad av hur duktiga ni är på att lägga snygg ögonmake-up! Jag har en favotir (Bloom från MUS). Använder bara den tillsammans med svart mascara...tycker att det brukar räcka. Sotning och kajal runt ögat har jag provat...INGEN HIT kan jag lova.

Men nu undrar jag om du som har så god smak vet vilken av MUS skuggor skulle kunna passa till Bloom? Har funderat på en mjölchokladfärgad. Tror du det skulle passa fint ihop?
  • Bluelight
    LMK skrev 2008-09-19 18:04:36 följande:
    Nu ligger dagens mejk uppe. Inget speciellt direkt, typiskt LMK skulle man kunna säga: Brunt & guld! Däremot har jag ÄNTLIGEN fått ordning på alla mina pigmentsamples som tidigare legat i en GB-glassbytta huller om buller. (Inte att rekommendera!) Har köpt små förvaringsaskar på Claes Ohlson för 19:- st. Perfa!! MAC burkarna är dock liiite för höga, men det går att stänga halvt om halvt. Nu ligger alla i färgordning! Tror det är köpstopp på samples nu...
    Jättesnygg make-up!

vad är samples för någonting?

Du kanske kan tipsa mig om en ögonskugga som passar till MUS Bloom. Gärna en nyans som går i mjölkchoklad/nougatbrun och heslt från MUS!
  • Bluelight
    Knott skrev 2008-09-19 18:54:54 följande:
    MUS Cybershadow Rumble är perfekt ihop med Bloom. Jag har nog t o m en bild i mitt bildgalleri på den kombinationen!
    Har vart inne och kollat på kominationen Bloom + Rumble. men på bilden ser Rumble ut att vara lila?? PÅ MUS hemsida är den ju grönaktig. Ska in till stan på måndag och köpa en skugga till. Känner starkt för "Venus", Xocoatle" eller Vibe? Har du testat någon uttav dem?
  • Bluelight
    Knott skrev 2008-09-19 20:06:04 följande:
    Nä, den är varken lila eller grön utan varmt brun med en röd underton! Venus har jag inte koll på, Xocoatle är en brun som drar ganska mkt åt just lila. Vibe är väldigt ljus och jag skulle gissa att den rentav skär sig mot Bloom. Kolla Rumble, applicera dem sida vid sida ska du få se hur fina de är ihop!
    Jag ska absolut köpa Rumle, tack för tipset. Jag ska lägga upp en bild så fort jag kommit hem. Använder du dem till fest eller vardags?
  • Bluelight

Imorgon ska jag på klubb-kväll hos Make Up Stroe i Borås. Någon mer som ska dit? Vet ni om man får en gåva med sig hem? Vad gör man på en klubbkväll? Hur ska man gå klädd? Som till fest? Ska man komma sminkad eller kommer man att få möjlighet att prova på säsongsmake-upen?

• Bluelight
    LMK skrev 2008-10-01 15:37:14 följande:
    Idag har jag eyeliner! Händer inte ofta!Tog pigmentet Vodka (tror jag att det var...)fr. Fyrinnae & blandade med vatten. Den är en mörkt grön med turkost skimmer. Ursnygg! Till det hade jag Golden Sands (PL) på ögonlocket & Umbria (FACE) i globlinjen. Fotade, så bild kommer så småning om...
    LMK! Dina sminkningar inspirerar mig otroligt! Jag gillar dig speciellt då du bär MUS Zone. Eller den där "jag gillar grodor" hehehe. Den är också jättesnygg!
  • Bluelight

Igår kväll var jag på Make Up Stores klubbkväll. De visade hur man la den senaste höstmake-upen Whisper. Mycket sotat i svart mörklila och mörkt mossgrön. Jag köpte massor!!

Skuggor:

Dagger (från Whisper kollektionenO - mörlt mossgrön med guldskimmer

Mustard (ska jag använda tillsammans med Dagger!!)

Diana (ljuvt rosa..mmmm romantisk färg, det gillar jag)

Zone - giftig blågröngrå färg som går utmärkt att sudda med

Eclipse - Lysande ärtgrön färg. Kommer att använda denna tilsammans med Zone

Eyedust carat - Kärlek på burk! Utsökt löst guldskimmer. Passar till nästan alla skuggor (?)

Läppstift "Expression" Vinröd färg. Jättesnygg. Precis vad jag ville ha. När jag var liten (typ 11-12 år) köpte jag mig mitt första läppstift på Adelsten (kommer ni i håg den klädkejan??). Den var just varmt vinröd. Har länge velat haft en likadan nyans men har aldrig kunnat hitta. Men på MUS fanns den

• Bluelight
    LMK skrev 2008-10-01 16:25:21 följande:
    Bluelight skrev 2008-10-01 15:48:22 följande:
    Åh tack snälla!! Wow, vilka inköp! Har inte så många MUS skuggor- faktiskt men du lyckades pricka in flera av dem: Mustard, Zone & Carat el. har jag 24Carat kanske?? Hur som, de är toppen!! Eclipse blir snygg med Zone. Jag har Green Tea & den är snarlik.Nu vill vi se bilder på sminkningar med dessa!
    Självklart kommer det bilder så småningom. Just nu så är jag under "upplärningsfasen" dvs jag provar mig fram med att applicera rätt och hantera penslar. Så fort jag känner mig redo så ska jag lägga upp bilder.

Jag har naturligtvis varit inne på Pure luxe och suktat efter deras samles. Det är så många jag vill ha! Racy, Susan, Obscene, English Ivy Hi ho silver...ååååååh vill ha!!! Men min sambo avrådde mig från att köpa från nätet. Han tyckte det är bättre att skaffa ett extra konto och bara ladda över en liten summa pengar åt gången och köpa med den så behöver jag ju inte överraskas att kontot blir tomt om någon skulle länsa det...ska noh göra så det lät ju smart. Sedan blir det samlesshopping som heter DUGA!!!

Kram på er alla sminktokiga!!
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!